Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a lakosságot, hogy a hulladékszállítás az alábbiak szerint fog történni decemberben:
2017. december 23. (szombat) a megszokott járatrend szerinti hétfői területek dec. 25. helyett
2017. december 24. (vasárnap) a megszokott járatrend szerinti keddi területek dec.26. helyett
2017. december 27. (szerda) azok a fehérgyarmati, mátészalkai társasházak, amelyeknél
hétfő és péntek a szállítási napok ( a hétfői ünnepnap miatt )
2017. december 30. (szombat) a megszokott járatrend szerinti hétfői területek jan. 01. helyett
2018. január 02. (kedd)azok a fehérgyarmati, mátészalkai társasházak, amelyeknél
hétfő és péntek a szállítási napok ( a hétfői ünnepnap miatt )
A karácsonyi ünnepnapok miatt a szelektív hulladékszállítás a szokásostól egy héttel korábban kerül begyűjtésre valamennyi településen (pl: Nyírbátorban dec. 23; Mátészalkán dec.14-15.; Fehérgyarmaton dec.18.; Csengerben dec. 07.)
Továbbá értesítjük a lakosságot, hogy a 2018.évi tájékoztatók az elkövetkezendő napokban minden ingatlanhoz kiosztásra kerülnek, de honlapunkon (eakhulladek.hu) is megtalálhatóak lesznek.
Minden kedves ügyfelünknek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánunk!
Nagyecsed, 2017. december 06.
Tisztelettel: Papp László
szállításvezető
Afrikai sertéspestis
H I R D E T M É N Y
Mint az Önök előtt is ismeretes, Ukrajnában és Romániában több afrikai sertéspestis megbetegedés esetet jelentettek be mind házi sertésben, mind vaddisznóban.
A betegség jelentős közvetlen és közvetett kártétele miatt kiemelt nemzetgazdasági érdek, hogy a betegség behurcolását minden lehetséges eszközzel megakadályozzuk. A védekezés kulcsa elsősorban a betegség vírusa behurcolásának megakadályozásában rejlik, de ugyanilyen fontos a betegség esetleges megjelenése esetén annak minél korábbi felismerése.
A behurcolás egyik legnagyobb kockázata a szabadon élő, fertőzött vaddisznókkal való terjedés. A vírus elsősorban nem a kilőtt, hanem az elhullott vaddisznókból mutatható ki. Ezért az egyik legfontosabb feladat az, hogy a vaddisznó hullákat megtalálják, hogy abból az állategészségügyi szolgálat munkatársai mintát vehessenek a betegség felderítése illetve tovaterjedésének megakadályozása céljából.
Ha bárki a természetben vaddisznó hullára bukkan, azt a helyszín pontos meghatározásával, lehetőleg GPS koordinátákkal, írásban jelentse be az illetékes Járási Hivatalhoz.Amennyiben a bejelentés alapján a leírt helyszínen a vaddisznó hulla fellelhető és a mintavétel megtörténik, akkor a bejelentő a 45/2017. (IX.18.) FM rendelet szerinti támogatásra jogosult. Ennek nagysága 50 eurónak megfelelő forintösszeg elhullott egyedenként. A feltételeknek való megfelelés esetén a támogatásra jogosultságról illetve az ezzel kapcsolatos további teendőkről a Megyei Kormányhivatal tájékoztatja a bejelentőt.
Kérdéseikkel vagy információért forduljanak bizalommal a Megyei Kormányhivatal illetve a Járási Hivatalok Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztályai munkatársaihoz!
A betegséggel kapcsolatos egyéb aktuális információk a Megyei Kormányhivatal (www.kormanyhivatal.hu) illetve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) honlapján (portal.nebih.gov.hu) is megtalálhatók.
Közös érdekünk, hogy az afrikai sertéspestis megbetegedés megjelenését és kártételét megelőzzük, megakadályozzuk Magyarországon!
Nyíregyháza, 2017. november 15.
Dr. Vajda Lajos sk.
megyei főállatorvos
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Kormányhivatal
Karácsonyi vásár
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy idén is megrendezésre kerül a „Fehérgyarmati Karácsonyi Vásár”, mely december 15-től december 23-ig a Kossuth parkban kerül megrendezésre.
Helyi vállalkozók jelentkezését várjuk a Városi Művelődési Házban személyesen, vagy telefonon a 44/510-105-ös telefonszámon.
Az ünnepek alatt négy-évszakos korcsolyapálya fog üzemelni a park területén.
Műszaki hibabejelető rendszer
.
Orvosi ügyelet
Tájékoztatás!
Tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy 2017. szeptember 1-től a Központi Orvosi Ügyelet átmenetileg a régi helyére a kórházba költözik.
Dr. Péter Csaba polgármester
Temetőjárat
Értesítés!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2017. április 1-től szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe.
A járat a szokásos útvonalon az Autóbusz-pályaudvarról indul 14:40 és a temetőből vissza 16:00 órakor a Dénesi-kert utca érintésével a kibővített útvonalon.
További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen, vagy a (44) 510-116-os telefonszámon.
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
2017. évi szemétszállítás
Tájékoztatom Önt, hogy településükön a hulladék-közszolgáltatást az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. végzi.
A hulladék-közszolgáltatás a lakosság részére egy kötelező jelleggel, heti rendszerességgel igénybe veendő szolgáltatás. Ennek megfelelően a szolgáltatás igénybevétele és a vonatkozó díj megfizetése valamennyi lakott ingatlan tulajdonosa vagy használója számára írásos szerződés megkötése nélkül is kötelező.
Az adott ingatlan tulajdonosváltozása esetén a közszolgáltatás díját az új tulajdonos adatainak érvényes bejelentéséig a régi tulajdonos köteles viselni. Amennyiben a hulladék-közszolgáltatás számlája elhunyt nevére szól, abban az esetben írásban kérelmezze a név átírását a valós tulajdonosra vagy használóra. Amennyiben az ingatlan bármilyen okból lakatlanná válik, ott lehetőség nyílik a szolgáltatás szüneteltetésére az adott naptári évre. Ilyen esetben kizárólag írásos bejelentést áll módunkban elfogadni leghamarabb a bejelentés napjától kezdődően (visszamenőleg nem). A szüneteltetett időszak „érvényesítéséhez” utólag minden esetben közüzemi mérőóra állást, fogyasztási helyet és elszámolt időszakot tartalmazó közüzemi igazolással vagy éves elszámoló számlával (áram esetén 250 kWh, víz esetén 3 m3 fogyasztást fogadunk el a lakatlanság igazolására) szükséges igazolnia, hogy az ingatlan lakatlan volt, ott fogyasztás nem történt. Amennyiben az ingatlan a következő évben is lakatlan, abban az esetben a szüneteltetés bejelentését minden évben február 15-ig a fentiek szerint kell megújítania. Egyéb év közbeni változást (számlázási ill. postázási név és cím) 15 napon belül kell bejelentenie.
A közszolgáltatás keretében Társaságunk az alábbi szolgáltatásokat nyújtja: tovább...
EAK ügyfélfogadás
ÉRTESÍTÉS
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.