Az EURÓPAI MOBILITÁSI HETET minden évben szeptember 16. és 22. között rendezik meg. Ezen a héten az európai önkormányzatok fokozott erőfeszítést tesznek a fenntartható közlekedési megoldások bevezetésére és népszerűsítésére, arra ösztönözve a lakosságot, hogy próbálják ki a gépkocsihasználat alternatíváit. 2017. szeptember 22-én megrendezésre került az Autómentes Nap Fehérgyarmaton is.
II. Közfoglalkoztatási Kiállítás és Vásár
2017.09.14.Nyíregyháza II. Közfoglalkoztatási Kiállítás és Vásár, melyen Fehérgyarmat Város Önkormányzata is részt vett!
Barnamezős területek rehabilitációja
Leromlott gazdasági terület rehabilitációja Fehérgyarmaton
Nagy örömmel tájékoztatom a lakosságot, hogy Fehérgyarmat Város Önkormányzata, a „Barnamezős területek rehabilitációja c. felhívásra benyújtott, TOP-2.1.1- 15-SB1-2016-00004. azonosító számú, "Barnamezős gazdasági terület rehabilitációja Fehérgyarmaton” elnevezésű pályázata pozitív elbírálásban részesült, és 100 %-os támogatási intenzitás mellett 131.999.999,- Ft támogatást nyert.
A képviselő-testület elsődleges célja a pályázat benyújtásával, a Shell üzemanyagtöltő állomás mögött elhelyezkedő önkormányzati tulajdonú leromlott gazdasági területnek a felújítása és hosszú távú hasznosítása volt.
A projekt keretében felújításra kerül 4 db gazdasági épület, a telephely belső úthálózata, utcafronti kerítése, illetve új parkolók kerülnek kialakításra.
A fenti gazdaságélénkítési tevékenységek mellett megvalósul a barnamezős terület hasznosítható szabad tereinek zöldfelületének kialakítása, mely révén megvalósul a terület növényállományának rekonstrukciója, illetve megvalósul a telephely előtti közterület térburkolása, mely a zöldterület elérhetőségét és átjárhatóságát biztosítja, valamint beszerzésre kerülnek környezetbe illő utcabútorok, és kerékpár tárolók.
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő – testülete ismételten pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2017. Október 01-től történő megszerzésére:
1) Fehérgyarmat, Iskolaköz 1. sz. E. lépcsőház 7. ajtó 1 +2x ½ szobás 67,5 m2 alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 32.832.- Ft/hó;
Az Önkormányzati bérlakásra jogosultságot nagykorú magyar állampolgár, valamint jogszerűen és életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező külföldi, vagy menekültként elismert személy szerezhet, aki az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.
A költségelven meghatározott lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 5 évre adható bérbe. A határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A bérleti szerződés időtartama legfeljebb egy alkalommal, a bérlő kérelmére 2 évvel meghosszabbítható, feltéve, hogy a bérlőnek lakbértartozása nincs.
A pályázat benyújtásának feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3 havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet.
Bérbeadó azzal köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő: 2017. Szeptember 15. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél, valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
/: Dr. Kovács Attila :/
jegyző
Orvosi ügyelet
Tájékoztatás!
Tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy 2017. szeptember 1-től a Központi Orvosi Ügyelet átmenetileg a régi helyére a kórházba költözik.
Dr. Péter Csaba polgármester
Gyermekvédelmi kedvezmény
HIRDETMÉNY! Felhívom a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult szülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 20/A § (1) bekezdése értelmében, akinek a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága tárgyév augusztus 1-én fennáll. Erzsébet-utalvány formájában természetbeni támogatásban részesül. Az Erzsébet-utalvány fogyasztásra kész étel, ruházat, valamint tanszer vásárlásra használható fel. Fentiekre tekintettel felhívom a Város Jegyzője által megállapított 2017. augusztus 1. napján rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény jogosultsággal rendelkező szülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy az Erzsébet - utalványokat személyesen veheti át, Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal Pénztárában ügyfélfogadási napon Kedd – szerda de.: 10.00 órától – 12.00 óráig, du.: 13.00 órától – 15.30 óráig).
Kérem, hogy az átvételhez személyazonosító igazolványukat és a lakcímkártyájukat feltétlenül hozzák magukkal! Amennyiben személyesen nem tud megjelenni, hivatalos meghatalmazás szükséges az utalványok átvételéhez. Fehérgyarmat, 2017. augusztus 23.
dr. Kovács Attila
jegyző
Iskolakezdési támogatás
ÉRTESÍTÉS
Iskolakezdési támogatásra jogosult az a Fehérgyarmat Város közigazgatási területén állandó lakóhellyel rendelkező általános iskolás, nappali oktatás rendje szerint középfokú tanulmányokat folytató, valamint felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató diák, aki ingyenes tankönyv ellátásban nem részesült, és családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át (85.500,- Ft.)
A kérelmet 2017 szeptember 1. napjától Fehérgyarmat Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalában Matécsa Zsoltné vezető-főtanácsosnál (II. emelet 202. szoba) lehet benyújtani.
ÜGYFÉLFOGADÁS:
HÉTFŐ-KEDD-SZERDA 8-12 és 13-16 óra között
A kérelmet a hivatalban hozzáférhető nyomtatványon lehet benyújtani.
BENYÚJTÁSI HATÁRIDŐ: 2017. szeptember 30.
A kérelemhez mellékelni kell az oktatási intézmény által kiállított iskolalátogatási igazolást/, hallgatói jogviszony igazolást, valamint igazolást arról, hogy a kérelmező ingyenes tankönyv ellátásban nem részesült, továbbá a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem típusának megfelelő igazolást.
A támogatás összege 2017-ben:
- általános iskolai tanulók esetén 6.000,-Ft
-középiskolai tanuló esetén 8.000,- Ft
-felsőoktatási intézmény hallgatója esetén 10.000,- Ft
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) felmérést végez az általános iskolás tanulók nyári szünidei gyermekfelügyeletének igénybevételéről.
A nyári szünidő közeledtével több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek felügyeletét nem tudja ellátni, ezért segítségre szorulnak. Annak érdekében, hogy a gyermekek a nyári szünet munkanapjain állandó felügyelet alatt legyenek - amikor a szülőknek dolgozniuk kell - igényfelmérést kezdeményezünk.
A gyermekek napközbeni ellátásának megszervezése érdekében arra kérem a szülőket, törvényes képviselőket, hogy 2017. június 21.-ig (szerdáig) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával, továbbá a felügyelet időtartamának megjelölésével jelentkezzenek.
A jelentkezéseket a fenti határidőig írásban a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900, Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre illetve személyesen a Hivatal 218-as irodájában lehet leadni.
Fehérgyarmat, 2017. június 14.
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
Dr. Fedics István
aljegyző
Kátyúzás
Start Közmunka Program – belterületi önkormányzati utak kátyúzása
2017. május 30-án a Gábor Áron, Béke, Honvéd, valamint a Dózsa utcákban kialakult kátyúk körbevágásával megkezdtük a kátyúzási munkálatokat. A kátyúk kibontása, emulzióval való kikenése és egyúttal AC 11 kopó 50/70 aszfalttal történő kiöntése, behengerlése 2017. május 31-én (Szerdán) megkezdjük, az időjárás függvényében csütörtökön is folytatjuk munkálatokat.
Kérjük a lakosság megértést.
Kérjük kellő óvatossággal közlekedjenek a munkaterületeken.
Járási Hivatal építése
Temetőjárat
Értesítés!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2017. április 1-től szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe.
A járat a szokásos útvonalon az Autóbusz-pályaudvarról indul 14:40 és a temetőből vissza 16:00 órakor a Dénesi-kert utca érintésével a kibővített útvonalon.
További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen, vagy a (44) 510-116-os telefonszámon.
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
2017. évi szemétszállítás
Tájékoztatom Önt, hogy településükön a hulladék-közszolgáltatást az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. végzi.
A hulladék-közszolgáltatás a lakosság részére egy kötelező jelleggel, heti rendszerességgel igénybe veendő szolgáltatás. Ennek megfelelően a szolgáltatás igénybevétele és a vonatkozó díj megfizetése valamennyi lakott ingatlan tulajdonosa vagy használója számára írásos szerződés megkötése nélkül is kötelező.
Az adott ingatlan tulajdonosváltozása esetén a közszolgáltatás díját az új tulajdonos adatainak érvényes bejelentéséig a régi tulajdonos köteles viselni. Amennyiben a hulladék-közszolgáltatás számlája elhunyt nevére szól, abban az esetben írásban kérelmezze a név átírását a valós tulajdonosra vagy használóra. Amennyiben az ingatlan bármilyen okból lakatlanná válik, ott lehetőség nyílik a szolgáltatás szüneteltetésére az adott naptári évre. Ilyen esetben kizárólag írásos bejelentést áll módunkban elfogadni leghamarabb a bejelentés napjától kezdődően (visszamenőleg nem). A szüneteltetett időszak „érvényesítéséhez” utólag minden esetben közüzemi mérőóra állást, fogyasztási helyet és elszámolt időszakot tartalmazó közüzemi igazolással vagy éves elszámoló számlával (áram esetén 250 kWh, víz esetén 3 m3 fogyasztást fogadunk el a lakatlanság igazolására) szükséges igazolnia, hogy az ingatlan lakatlan volt, ott fogyasztás nem történt. Amennyiben az ingatlan a következő évben is lakatlan, abban az esetben a szüneteltetés bejelentését minden évben február 15-ig a fentiek szerint kell megújítania. Egyéb év közbeni változást (számlázási ill. postázási név és cím) 15 napon belül kell bejelentenie.
A közszolgáltatás keretében Társaságunk az alábbi szolgáltatásokat nyújtja: tovább...
EAK ügyfélfogadás
ÉRTESÍTÉS
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.