A Nyíregyházi Pedagógiai Oktatási Központ 2019. október 7-16. között szervezte meg az Őszi Pedagógiai Szakmai Napokat.A rendezvénysorozat keretében intézményünk, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, feladatot vállalt. A Szent István téri óvoda négy csoportjábankomplex tevékenységeket láthattaka nagy számban résztvevőés érdeklődő óvodapedagógusok. Célunk a gyermekek sokoldalú képességfejlesztésének lehetőségeinek bemutatása az ősz témakör jegyében.A foglalkozásokat tartották: Huszti Beatrix, Fehér Zoltánné, Ster Andrásné, Haklik-Mándi Alexandra, Fábián Petra, Nagyné Tisza Erika és Kanyó Viktória óvodapedagógusok. Az élményszerű tevékenységek közben a gyerekek együttműködőek és aktívak voltak, az óvodapedagógusokatmódszertani felkészültség jellemezte.
A bemutató foglalkozásokat előadás követte: Tanügyigazgatással kapcsolatos dokumentációk vezetése az óvodában címmel.
Az előadó Katona Károlyné mesterpedagógus szaktanácsadó volt.
Az előadás során az óvodavezetők és óvodapedagógusok megismerhették az intézmény kötelező dokumentumait, a kötelezően használt nyomtatványokat, jogszabályi háttérrel alátámasztva a kötelező tartalmi elemeket, a dokumentumok koherenciáját.
Azérdeklődő óvodapedagógusok részvételemagas volt, sok pozitív visszajelzés érkezett.
A Bázisintézményi programok keretében 2018. március 27-én került sor „TAVASZI HAGYOMÁNYŐRZŐ NÉPI JÁTÉKOK” című jó gyakorlat bemutatására intézményünk Hadház utcai Óvodájának Micimackó csoportjában.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 37/2016. (05.26.) önkormányzati határozatában döntött a Fehérgyarmat Város Önkormányzata által fenntartott intézmény szerkezeti átalakításáról, feladatellátásának módosításáról, így 2016. 08. 01-i hatállyal megalapította a Fehérgyarmati Eszterlánc Óvoda néven működő önálló óvodai intézményt.
Városunkban 3 óvodai egység működik. Területi elhelyezkedésük lefedi a város egész területét.
Hét óvodai csoportban 210 fős férőhellyel gondoskodunk az óvodáskorú gyermekek neveléséről, ellátásáról. Vegyes életkorú csoportszerkezet a jellemző.
Óvodáink udvarai tágasak, árnyékosak, játékeszközökkel felszereltek, jól szolgálják a szabadban való tartózkodást, a gyermekek mozgásigényét maximálisan kielégítik. Csoportszobáinkban a belső terek megfelelő kihasználására törekszünk, sajátos díszítéssel igyekszünk csoportszobáink hangulatát kialakítani, esztétikus, családias légkört teremteni óvodásaink számára.
Nevelő munkánkban arra törekszünk, hogy a gyermekek alapvető személyiségjegyeit minél jobban megismerjük, erre alapozzuk pedagógiai tevékenységeinket. Meghatározó lett számunkra az, hogy családias hangulatú óvodai közösségben, tevékeny mindennapok lehetőségével és a játékokra alapozva juttassuk el óvodásainkat a saját képességük optimális fejlettségi szintjére.
Óvodánk környezetével, szeretetteljes, családias, bizalmat árasztó légkörével, elsősorban az életkornak és fejlettségnek megfelelő tevékenységekkel - különös tekintettel a mással nem helyettesíthető játékkal - készítsük fel a gyermekeket a következő életszakaszra (az iskolára).
Nevelőtestületünk innovatív szemléletű, nyitottak és szeretik kipróbálni az újat, ami megmutatkozik mindennapi gyakorlatukban. Jellemző a gyermekszeretet, a családot, szülőt tisztelő segítőkészség, a szakmai felkészültség, a kreativitás.
Mindennapi nevelőmunkánk nélkülözhetetlen segítői a dajka nénik, akik nagy segítséget nyújtanak a csoportok tevékenységeiben.
Küldetésünk:
- Nevelési törekvéseink a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására, önmagához viszonyított maximális fejlesztésére, autonómiájának kibontakoztatására irányul, az őket megillető jogok tiszteletben tartásával.
- A gyermekek személyiségének fejlesztése, testi-lelki-szociális szükségleteinek kielégítése.
Ennek alapfeltétele:
- A gyermekek minél több irányú megismerése, megértése és feltétel nélküli szeretete.
- Önálló gondolkodású, autonóm személyiségük alakítása.
Jövőképünk:
A legfontosabb számunkra, hogy óvodánk gyermekközpontú intézmény legyen, melyben legfőbb érték a gyermek, akit biztonság, állandóság, szeretet és elfogadás vesz körül, és ahol boldogan, önfeledt játékkal tölthetik napjaikat, kreatív, szakmailag képzett, megújulni képes óvónők irányításával.
Óvodai nevelésünk lehetővé teszi és segíti a gyermekek személyiségfejlődését, egyéni készségeinek és képességeinek kibontakoztatását. Gyermekközpontú, befogadó óvodai nevelésünkkel törekszünk a gyermeki személyiség kibontakozásának elősegítésére.
Célunk a színvonalas pedagógiai munka elérése.
A szakképzett és a szakmai megújulás iránt érdeklődő munkatársak adják az alapját az eredményes munkavégzésnek. A kellő hivatástudattal rendelkező dolgozók (pedagógusok és az ő munkájukat segítők) tudják, hogy minden a gyermek érdekében történik.
Célunk, az óvodapedagógus kompetenciák fejlesztése által a szervezetfejlesztés.
Célunk az, hogy minél képzettebb munkatársak végezzék az intézményben a nevelő munkát. Legyen a minőségi munka a hatékonyság és eredményesség alapja!
Napjainkban az óvodapedagógiai munka egyik legnagyobb kihívása az integrációs és inkluzív nevelés sikeres megvalósítása, és a sokoldalú képességfejlesztés a kompetenciafejlesztés megtapasztaláson alapuló nevelése, fejlesztése által.
Az intézményi alapdokumentumok jogszabályi megfelelősége biztosítják ehhez a megfelelő alapot, stabilitást és útmutatást. A helyzetelemzésre alapozó szervezetfejlesztés adhat csak igazi fejlődést és jövőképet az intézménynek.
Óvodai nevelésünk alapelvei
- A gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, s ebben az óvodák kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő szerepet töltenek be.
- A gyermekek jogainak, emberi méltóságának tiszteletben tartása és megerősítése.
- A gyermeket elfogadás, tisztelet, szeretet, megbecsülés és bizalom övezi, mindenkor és minden helyzetben a gyermek érdekeinek figyelembe vétele, szeretetteljes gondoskodás és különleges védelem illeti meg.
- Az óvoda inkluzív szemlélettel, gyermekközpontú nevelési attitűddel, a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára az egyenlő hozzáférés lehetőségét, hogy minden gyermek egyenlő eséllyel részesülhessen megfelelő nevelésben.
- Az alkalmazott pedagógiai eszközöket, módszereket, a gyermek személyiségéhez és érési üteméhez igazítjuk, ezzel segítve a gyermekek egyéni képességeinek kibontakoztatását, kompetenciáinak alakítását.
- Az óvoda kialakult pedagógiai értékeinek megőrzésére törekvés.