Magyarország helyi önkormányzatairól szóló
2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.), továbbá a
területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996 évi XXI. törvény alapján
– a kistérség lakóinak az önkormányzati közszolgáltatásokhoz minél teljesebb
körben való hozzájutása, a mind magasabb szintű ellátás és szolgáltatás
biztosítása, a rendelkezésre álló források minél teljesebb, célszerűbb és
optimálisabb felhasználása, valamint a kistérségi együttműködés hosszú távú
biztosítása érdekében – a fehérgyarmati kistérség alább nevezett önkormányzatai
egyenjogúságuk tiszteletben tartásával társulási megállapodást kötnek az alábbi
feltételekkel.
I. fejezet
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A
kistérséghez tartozó települési önkormányzatok képviselő-testületei jogi
személyiséggel rendelkező többcélú kistérségi társulást hoznak létre, amelynek
gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell
alkalmazni.
2.
A Társulás neve: Felső-Tisza Vidéki Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás).
3. A Társulás székhelye: 4900 Fehérgyarmat, Kölcsey u.
27.
4. A Társulás alapító, irányító
szervének neve, székhelye:
1. Botpalád Község Önkormányzat, Botpalád,
Petőfi u.7.
2. Cégénydányád Község Önkormányzat,
Cégénydányád, Dózsa u.2.
3. Csaholc Község Önkormányzat, Csaholc, Kossuth
u. 41.
4. Császló Község Önkormányzat, Császló, Kossuth
u. 41.
5. Csegöld Község Önkormányzat, Csegöld, Dózsa
u.44.
6. Darnó Község Önkormányzat, Darnó, Fő u.10.
7. Fehérgyarmat Város Önkormányzata,
Fehérgyarmat, Kiss u.2.
8. Fülesd Község Önkormányzat, Fülesd, Kis u.4.
9. Gacsály Község Önkormányzat, Gacsály,
Széchenyi u.25.
10. Garbolc Község Önkormányzat, Garbolc, Rákóczi
u. 64.
11. Gyügye Község Önkormányzat, Gyügye, Fő u. 72.
12. Hermánszeg Község Önkormányzat, Hermánszeg,
Kossuth u. 25.
13. Jánkmajtis
Község Önkormányzat Jánkmajtis, Kossuth u. 28.
14. Kérsemjén Község Önkormányzat, Kérsemjén, Alkotmány
u.11
15. Kisar Község Önkormányzat, Kisar, Tisza út 6.
16. Kishódos Község Önkormányzat, Kishódos, Fő
u.81.
17. Kisnamény Község Önkormányzat, Kisnamény, Fő
u. 95.
18. Kispalád Község Önkormányzat, Kispalád, Fő
u.101.
19. Kisszekeres Község Önkormányzat, Kisszekeres,
Kossuth u.46/a.
20. Kölcse Község Önkormányzat, Kölcse, Dózsa u.
6.
21. Kömörő Község Önkormányzat, Kömörő, Kossuth
u. 24.
22. Mánd Község Önkormányzat, Mánd, Fő u.8.
23. Magosliget Község Önkormányzat, Magosliget,
Fő u. 50.
24. Méhtelek Község Önkormányzat, Méhtelek, Sport
u.3.
25. Milota Község Önkormányzat, Milota,
Vörösmarty u.104.
26. Nagyar Község Önkormányzat, Nagyar, Petőfi
u.3.
27. Nagyhódos Község Önkormányzat, Nagyhódos, Fő
u. 28.
28. Nagyszekeres Község Önkormányzat,
Nagyszekeres, Vasút.11.
29. Nábrád Község Önkormányzat, Nábrád, Árpád
u.40.
30. Nemesborzova Község Önkormányzat,
Nemesborzova, Fő u.33.
31. Olcsvaapáti Község Önkormányzat, Olcsvaapáti,
Kossuth 11.
32. Panyola Község Önkormányzat, Panyola,
Szombathelyi u. 12.
33. Penyige Község Önkormányzat, Penyige, Kossuth
u.31.
34. Rozsály Község Önkormányzat, Rozsály, Kossuth
u. 21.
35. Sonkád Község Önkormányzat, Sonkád, Kossuth
u.4.
36. Szamossályi Község Önkormányzat, Szamossályi,
Kossuth u. 58.
37. Szamosújlak Község Önkormányzat, Szamosújlak,
Petőfi u. 51.
38. Szatmárcseke Község Önkormányzat,
Szatmárcseke, Petőfi u.1.
39. Tiszabecs Község Önkormányzat, Tiszabecs,
Rákóczi u.37.
40. Tiszacsécse Község Önkormányzat, Tiszacsécse,
Kossuth u. 96.
41. Tiszakóród Község Önkormányzat, Tiszakóród,
Kossuth u. 23.
42. Tisztaberek Község Önkormányzat, Tisztaberek,
Fő u. 100.
43. Tivadar Község Önkormányzata, Tivadar, Petőfi
u. 24.
44. Tunyogmatolcs Község Önkormányzat,
Tunyogmatolcs, Rákóczi u. 103.
45. Túristvándi Község Önkormányzat, Túristvándi,
Móricz u.7.
46. Túrricse Község Önkormányzat, Túrricse,
Rákóczi u. 24.
47. Uszka Község Önkormányzat, Uszka, Fő u.100.
48. Vámosoroszi Község Önkormányzat, Vámosoroszi,
Petőfi u.17.
49. Zajta Község Önkormányzat, Zajta, Kossuth u.
106.
50. Zsarolyán Község Önkormányzat, Zsarolyán, Fő
u. 28.
5. A
Társulás határozatlan időre szól.
6. A Társulás működési területe: az – a
Társulás tagjainak nevét, székhelyét és lakosságszámát tartalmazó – 1. számú
függelékben feltüntetett települési önkormányzatok közigazgatási területe.
7. A
Társulás alaptevékenysége:
Államháztartási szakágazati besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok
és társulások igazgatási tevékenysége
Szakmai alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti megjelölése
041140
Területfejlesztés igazgatása
072112
Háziorvosi ügyeleti ellátás
107080
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
104060
Gyermekek, fiatalok, és családok életminőségét javító programok
107090
Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok
013360 Más szerv részére végzett
pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
8. A
többcélú társuláson belül kilenc mikro-térség működik.
A mikrotérségek tagjainak neve:
I. Csegöld, Hermánszeg,
Jánkmajtis, Szamosújlak, Szamossályi, Gyügye, Cégénydányád, Darnó, Kisnamény
III. Olcsvaapáti, Panyola,
Kérsemjén, Nábrád, Kisar, Nagyar, Tivadar
IV. Szatmárcseke, Túristvándi,
Kömörő, Penyige, Tiszakóród, Tiszacsécse
V. Milota, Tiszabecs,
Magosliget, Uszka, Kispalád, Botpalád
VI. Sonkád, Kölcse, Fülesd
VII. Nemesborzova, Kisszekeres,
Nagyszekeres, Zsarolyán, Mánd
VIII. Tunyogmatolcs
IX. Fehérgyarmat
9. A
Társulás lakosságszáma: 39.548fő
(állandó népesség).
10.
A Társulás bélyegzője: Felső-Tisza Vidéki Többcélú Kistérségi Társulás
felirattal ellátott körbélyegző, középen a Magyar Köztársaság címerével.
11. A Társulás képviseletét a
társulási tanács mindenkori elnöke, annak akadályoztatása esetén a mindenkori alelnök
látja el. Együttes akadályoztatásuk esetén a tanács ülését a korelnök hívja
össze és vezeti.
II. fejezet
A TÁRSULÁS CÉLJA ÉSFELADATAI
1. A Társulás célja:
a) a
közszolgáltatások gazdaságosabb és magasabb szakmai színvonalon történő, hatékonyabb ellátása
b) a kistérségi területfejlesztési feladatok ellátása
c) kistérségi államigazgatási feladatok,
közigazgatási ügyintézés hatékonyabb ellátása.
A
Többcélú Társulást alkotó települési önkormányzatok képviselő-testületei a
társulási megállapodás keretében szabályozott eljárási rendben és módon
szervezik meg, hangolják össze és látják el közösen a társulási
megállapodásban, valamint külön megállapodásokban rögzített feladatellátást,
közszolgáltatást, a terület- és településfejlesztési tevékenységet.
2.A Társulás funkciói:
a)Önkormányzati feladat- és hatáskör ellátás, térségi
közszolgáltatások (ellátási és szolgáltatási rendszerek, intézményi rendszerek
szervezése, összehangolása, integrálása, intézmények közös fenntartása,
működtetése, fejlesztése) szervezése, összehangolása, biztosítása, fejlesztése.
b)A Társulás területfejlesztési feladatkörében ellátja
a külön törvényben meghatározott feladat- és hatásköröket. A Társulás
területfejlesztési feladatkörében a területfejlesztésről és a
területrendezésről szóló 1996. évi XXI. tv. szabályait kell alkalmazni.
3.A Társulás feladat- és hatáskör ellátása:
A
Társuláshoz tartozó települési önkormányzatok képviselő-testületei egyes
feladataikat a Társulás útján látják el, egyes hatásköreiket a Társulásra
ruházhatják, a Társulás által ellátott feladatok megvalósításához
hozzájárulnak.
a)A feladattelepítés elve: a szakmai színvonal, a
minőség, az eredményesség, a hatékonyság, a célszerűség azért, hogy
kiegyenlített azonos közszolgáltatásokhoz juttassa, és emberközeli
közigazgatással szolgálja ki a kistérség lakosságát.
b)A Társulás ellátja jelen társulási
megállapodásban rögzített feladat- és hatásköröket (térségi feladatok, térségi
feladatellátás).
c)A Társulás ellátja a hozzá tartozó települési
önkormányzat képviselő-testülete által átruházott feladat és hatásköröket
(ágazati, fakultatív feladatok, átruházott feladatellátás).
d)A feladatellátásról a települési önkormányzatok képviselő-testületei
a Társulással, valamint az érintett települési önkormányzat
képviselő-testületével külön megállapodást kötnek. A megállapodásban meg kell
jelölni a Társulás feladatát mely intézmény látja el.
e)A Társulás feladat- és hatásköreinek ellátása
érdekében költségvetési intézményt, gazdálkodó szervezetet alapíthat, kinevezi
vezetőit.
f)A Társulás egyes feladatainak ellátását a
térségközponti önkormányzat vagy a Társulás más tagjának intézménye útján látja
el.
g)A
feladatellátás módja:
-társulás útján (Társulási megállapodás keretében,
külön társulási megállapodás keretében, intézményfenntartó társulás),
-saját intézmény alapításával, fenntartásával,
-gazdálkodó szervezet alapításával,
-térségközpont (városi) intézmény útján,
-mikro-térség (községi) intézmény,
-ellátási szerződés egyéb szervezettel (civil,
egyházi),
-feladatellátási szerződés,
-közszolgáltatási szerződés,
-vállalkozási szerződés,
-valamint egyéb módon.
4.A Társulás feladat-ellátásához tartozó
feladatkörök:
-egészségügyi ellátás,
-belső ellenőrzés,
-állat- és növény-egészségügyi feladatok,
-kistérségi területfejlesztés
-közművelődési, közgyűjteményi tevékenység
-esélyegyenlőségi program megvalósítása
III. fejezet
A TÁRSULÁS
RÉSZLETES FELADATAI, HATÁSKÖRE
Területfejlesztési
feladatellátás
A területfejlesztés
tekintetében a Társulási tanács
a)
vizsgálja és értékeli a kistérség társadalmi, gazdasági
és környezeti helyzetét, adottságait,
b)
kidolgozza és elfogadja a kistérség területfejlesztési
koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési
programját, ellenőrzi azok megvalósítását,
c)
a kistérségi területfejlesztési program
figyelembevételével előzetesen véleményt nyilvánít a meghirdetett központi és
regionális pályázatokra az illetékességi területéről benyújtott támogatási
kérelmekkel kapcsolatban, feltéve, ha ez a jogkör a pályázati felhívásban is
szerepel,
d)
megállapodást köthet a helyi önkormányzatokkal, az
önkormányzati társulásokkal, a megyei területfejlesztési tanáccsal és a
regionális fejlesztési tanáccsal a saját kistérségi fejlesztési programjai
finanszírozására és megvalósítására.
e)
pénzügyi tervet készít a területfejlesztési programok
megvalósítása érdekében, elősegíti a fejlesztési források hatékony, a
települések szoros együttműködését erősítő felhasználását.
f)
közreműködik a kistérségben kialakult társadalmi,
gazdasági és foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésében,
g)
koordinálja a kistérségben, a területfejlesztésben
érdekelt szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és civil
szervezetekkel,
h)
a kistérségben összegyűjti és további előkészítésre
alkalmassá, teszi a gazdasági és társadalmi szervezeteknek a fejlesztési
programokkal, projektekkel kapcsolatos elképzeléseit,
i)
folyamatos kapcsolatot tart a megyei területfejlesztési
tanács munkaszervezetével, a regionális fejlesztési ügynökséggel, a kistérségi
megbízottakkal, a kistérségben működő közigazgatási szervezetekkel,
intézményekkel a fejlesztési szükségletek és a bevonható helyi források
feltárása érdekében.
1.
Egészségügyi feladatok
1. A Társulás biztosítja az
egészségügyről szóló 1997.évi CLIV. Törvény 152.§.(1) bekezdésében
meghatározott feladatok közül a háziorvosi központi ügyelet közös szervezését
(a továbbiakban: térségi központi ügyelet).
a) A Társulás ezen feladat
ellátását a Társulás munkaszervezete útján, egy-a központi háziorvosi ügyeltre
vonatkozó-társulási megállapodás alapján, két feladat-ellátási hellyel
valósítja meg
b)
Az ügyelet a
1. számú melléklet szerinti önkormányzatok lakossága számára biztosítja az
ellátást.
c)
Az ügyeleti
ellátás működésének szabályait a 2. számú függelék tartalmazza
Állat-
és növény-egészségügyi feladatok
Az
állategészségügyről szóló 1995. évi XCI törvény 9. § (2) bekezdésében megjelölt állati hulladékok közös gyűjtése és
ártalmatlanítása. A Társulás e feladat ellátásáról – a helyi
önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Tv. valamint a helyi önkormányzatok
társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. CXXXV. Tv. alapján – működési
területén mikrotársulások által, Fehérgyarmat város és Kölcse községben
fenntartott, állati hulladékgyűjtő telepein gondoskodik. A feladatellátás körzeteihez tartozó településeket
a 2. számú melléklet tartalmazza.
Belső
ellenőrzési feladatok
A Társulás a
helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, az államháztartásról
szóló 1992.évi XXXVIII. törvény, valamint a költségvetési szervek belső
ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet alapján gondoskodik
belső ellenőrzés megszervezéséről. A Társulás e feladatok ellátását saját
munkaszervezete útján, külső erőforrás bevonásával biztosítja.
A
feladatellátáshoz tartozó települések jegyzékét a 3. számú melléklet
tartalmazza.
IV. fejezet
MŰKÖDÉSE,
SZERVEZETE
A Társulás szervezete, működése
1. A
Társulás szervei:
a)
Társulási Tanács
b)
Társulás Elnöke
c)
Társulás Alelnökei
d)
Pénzügyi Bizottság
e)
Oktatási Bizottság
f)
Szociális Bizottság
g)
Jegyzői Kollégium
A Társulási Tanács
2. A
Társulás döntést hozó szerve a Társulási Tanács. A Társulás Tanácsot
a társult önkormányzatok képviselő-testületei
által delegált tagok alkotják. A társulást a helyi önkormányzatok
képviselő-testületei írásbeli megállapodással hozzák létre.
A képviselő-testület által delegált tag helyettesítésének rendjéről a
képviselő-testület rendelkezik.
A Társulási Tanács működésére egyebekben a
képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
3. A
Társulási Tanács alakuló ülését a Társulás székhely települése önkormányzatának
polgármestere hívja össze. A Társulási Tanács alakuló ülésén mondja ki a
Társulás megalakulását.
A Társulás Elnöke
4. A Társulási Tanácsalakuló ülésén titkos szavazással
tagjai sorából elnököt választ. A Tanács elnöke képviseli a Társulást. Távolléte
és akadályoztatása esetén a társulás képviseletét az elnök általános
helyettesítésére kijelölt alelnök látja el. : Együttes
akadályoztatásuk esetén a tanács ülését a korelnök hívja össze és vezeti. Az
elnök személyére a Társulási tanács bármely tagja javaslatot tehet. A jelöltté
váláshoz a jelen lévő tagok legalább egynegyedének szavazata szükséges.
Társulás Alelnökei
5. A
Társulás az elnök mellett nyolc, mikro-térségenként egy – alelnöki tisztséget
létesít. A Tanács az elnök munkájának segítésére tagjai sorából alelnököket
választ. Az alelnökök személyére a Tanács elnöke tesz javaslatot. A jelöltté
váláshoz a jelenlévő tagok legalább egynegyedének szavazata szükséges.
6. A
társulási tanács tagjai évente legalább két alkalommal beszámolnak képviselő
testületeiknek a társulási tanácsban végzett tevékenységükről. A társulási
tanács tagjai a települési önkormányzat képviselő-testülete által tartott
közmeghallgatáson tájékoztathatják a lakosságot a többcélú kistérségi társulás
tevékenységéről.
7.
A Társulási Tanács döntését határozattal hozza. A Társulási
Tanács ülése nyilvános.
8. A társulási tanács
ülését össze kell hívni:
a) szükség szerint,
de évente legalább négy alkalommal,
b) e Társulási megállapodásban
vagy a társulási tanács által meghatározott esetben,
c) a Társulás tagjai
egynegyedének - napirendet tartalmazó -indítványára, annak kézhezvételétől
számított 15 napon belül,
9.
A
Társulási Tanács:
a) zárt ülést tart választás, kinevezés, felmentés,
vezetői megbízatás adása, illetőleg
visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy
tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele,
továbbá önkormányzati hatósági ügy
tárgyalásakor;
b) zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés
és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor,
ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.
10. A
Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyre a képviselő-testület üléséről készített
jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy a jegyzőkönyvet
az elnök és a Társulási Tanács által felhatalmazott tag írja alá. A
jegyzőkönyvet a Társulási Tanács elnöke az ülést követő tizenöt napon belül
megküldi a Társulás tagjainak, illetve a
törvényességi ellenőrzést végző szerv felé – kivéve abban az esetben, ha
jogszabály másként nem rendelkezik
11. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén legalább
a szavazatok több mint felével rendelkező tag jelen
van és a jelenlevő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a
Társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát.
12.
A javaslat elfogadásához legalább
annyi tag igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelenlévő tagok
szavazatainak a felét, és az általuk
képviselt települések lakosságszámának egyharmadát.
13. Minősített többség szükséges:
a)
a kistérség
fejlesztését szolgáló – pénzügyi hozzájárulást igénylő – pályázat benyújtásához, az ahhoz szükséges
települési hozzájárulás meghatározásához;
b)
a
10. pont szerinti zárt ülés elrendeléséhez;
c)
a
hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés vezetői megbízatás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás
megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása; és
d) abban az ügyben, amit a szervezeti és
működési szabályzat meghatároz.
14. A minősített többséghez legalább annyi tag
igen szavazata szükséges, amely eléri a jelenlévő tagok szavazatainak
több, mint kétharmadát, és az általuk képviselt települések lakosságszámának a
felét.
15. A Társulási Tanács feladatai:
a)
meghatározza a
társulás szervezetét,
b)
megválasztja a társulás
elnökét, alelnökeit, a Bizottságok tagjait,
c)
meghatározza a
társulás szervezeti és működési szabályzatát,
d)
dönt a költségvetés, a
zárszámadás és a társulás éves munkájáról és a beszámoló elfogadásáról,
Pénzügyi Bizottság
16.
A
Többcélú Kistérségi Társulás tevékenységének
és gazdálkodásának, ellenőrzése céljából 7 (hét) fős Pénzügyi Bizottságot hoz
létre.
17.
A Pénzügyi Bizottság elnökét és tagjait a Társulási
Tanács tagjai közül kell választani, mikrotérségenként 1-1 főt delegálva úgy,
hogy a Bizottság tagja alelnöki tisztséget betöltő személy nem lehet.
18.
A Bizottság tagjainak személyére a társulási tanács
bármely tagja javaslatot tehet.
19.
A Bizottság szükség szerint, de legalább évente két
alkalommal ülést tart, melyben értékeli a társulás éves működését,
gazdálkodásának tapasztalatait.
Oktatási Bizottság
20.
A Többcélú
Kistérségi Társulás a megállapodásban szereplő közoktatási feladatok
ellátására, a megalapozott társulási tanácsi döntések előkészítésére,
végrehajtására, ellenőrzésére, a megállapodásban foglaltak betartásának
figyelemmel kísérése valamint a hatékony működtetés, a szolgáltatás
színvonalának ellenőrzése céljából 6 (hat) fős Oktatási Bizottságot hoz létre.
21.
A Bizottság elnökét és tagjait a Társulási
Tanács tagjai közül kell választani, mikrotérségenként 1-1 főt delegálva úgy,
hogy a Bizottság tagja alelnöki tisztséget betöltő személy nem lehet.
22. A Bizottság
tagjainak személyére a társulási tanács bármely tagja javaslatot tehet.
23. A Bizottság szükség szerint, de legalább
évente két alkalommal ülést tart, melyben értékeli a társulás éves működését,
gazdálkodásának tapasztalatait.
Szociális Bizottság
24.
A Többcélú Kistérségi Társulás a megállapodásban szereplő szociális
feladatok ellátására, a megalapozott
társulási tanácsi döntések előkészítésére, végrehajtására, ellenőrzésére, a
megállapodásban foglaltak betartásának figyelemmel kísérése valamint a hatékony
működtetés, a szolgáltatás színvonalának ellenőrzése céljából 6 (hat) fős Szociális Bizottságot hoz létre.
25.
A Bizottság elnökét és tagjait a Társulási
Tanács tagjai közül kell választani, mikrotérségenként 1-1 főt delegálva úgy,
hogy a Bizottság tagja alelnöki tisztséget betöltő személy nem lehet.
26. A Bizottság tagjainak
személyére a társulási tanács bármely tagja javaslatot tehet.
29. A Bizottság szükség szerint, de legalább
évente két alkalommal ülést tart, melyben értékeli a társulás éves működését,
gazdálkodásának tapasztalatait. A
bizottságok működésére egyebekben a képviselő-testületre és az önkormányzati
bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Jegyzői Kollégium
30. A
kollégium tagjai a Társulást alkotó települési önkormányzatok jegyzői és
körjegyzõi.
31. A
kollégium tevékenységét a térségközpont jegyzője koordinálja, szervezi.
32. A
Társulási Tanács a döntés-előkészítés, végrehajtás szervezésének folyamatába esetenként
bevonja a kollégiumot, egyes napirendjeinek megtárgyalása során együttes ülést
tart a kollégiummal. A Kollégium a Tanács felkérésére közreműködik az ülés- és döntés-előkészítésben,
a döntések végrehajtásában.
A társulás munkaszervezeti
feladatainak ellátása
33. A társulási tanács pénzügyi-gazdasági
feladatait, döntéseinek előkészítését és feladatainak végrehajtását Túristvándi Közös Önkormányzati Hivatal (4944
Túristvándi, Móricz Zs. u. 23.) látja el.
34 A Társulási Tanács
szervezetére (elnök, elnök-helyettesek) a Bizottságokra vonatkozó részletes
szabályokat a Társulási Tanács által a megalakulást követő három hónapon belül
elfogadott szervezeti és működési szabályzat tartalmazza.
35. A Társulási Tanács ülésén a társult
önkormányzatok jegyzői tanácskozási joggal részt vehetnek.
V. fejezet
A TÁRSULÁS
GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA
l. A Társulás
költségvetését a Társulási Tanács önállóan, költségvetési
határozatban állapítja meg minden év február 15-ig. A Társulási Tanács Túristvándi Közös Önkormányzati Hivatal útján
gondoskodik a Társulás költségvetésének végrehajtásáról. A Társulás működési költségeihez a
társulás tagjai az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában hozzájárulnak. A Társulás
pénzalapjának kezeléséért és
felhasználásáért, az ezzel összefüggő gazdálkodási feladatokért a
Társulás elnöke, a gazdálkodás biztonságáért a Társulási Tanács a felelős.
A Társulás részéről
kötelezettségvállalásra, illetve utalványozásra csak a Társulási Tanács elnöke
– akadályoztatása esetén alelnöke – jogosult.
A
kötelezettségvállalás, valamint az utalványozás ellenjegyzésére a Túristvándi Közös Önkormányzati Hivatalában
erre kijelölt személy, vagy az általa
felhatalmazott személy jogosult.
2. A
Felső-Tisza Vidéki Többcélú Kistérségi Társulás költségvetését, pénzeszközeit
az OTP Rt. a 11744027-15445490 számú számlán kezeli.
3. Bevételei:
a) a tagok által
befizetett éves hozzájárulások. Az
önkormányzatok hozzájárulása a lakosság számának arányában történik, úgy,
hogy a tárgyévi költségvetési törvényben
meghatározott normatív támogatásoknál figyelembe vett lakosságszám az irányadó.
A hozzájárulás 2005. évben 200,-
Ft/fő. A további években a hozzájárulás összegét a várható költségek
figyelembevételével a Társulási Tanács állapítja
meg a tárgyévet megelőző év november 30. napjáig. Ezt minden évben, két
részletben: - az első részletet: június 30-ig; - a második részletet: november 30-ig kell befizetni a 2. pontban meghatározott számlára;
b) a feladat ellátási költségek Társulási Tanács
által megállapított összege;
c) önkormányzati és állami költségvetési
támogatások;
d) pályázatok során elnyert támogatások;
e) céltámogatások, melyeket elkülönítetten kell
kezelni.
4.
Kiadásai: a Társulási Tanács által
elfogadott költségvetésben szereplő működési
és egyéb kiadások.
5. Az önkormányzatok vállalt pénzügyi
hozzájárulása nem teljesítése esetén a Társulás adott önkormányzattal szemben
polgári peres eljárás kezdeményezését alkalmazza. A pénzügyi teljesítést
követelő dokumentumban (megállapodás, határozat, számla, stb.) meghatározott
teljesítési időpont elmulasztása az 1. számú írásbeli felszólítást vonja maga
után nyolc munkanap elteltével. Az 1. számú felszólításban meghatározott
teljesítési határidő ismételt elmulasztása esetén a 2. számú írásbeli
felszólításra kerül sor az 1. számú felszólítás kézhezvételétől számított 15
munkanap elteltével. A polgári peres eljárás a pénzügyi hozzájárulás nem
teljesítése esetén lép életbe a második írásbeli felszólítás kézhezvételétől számított
15 munkanap elteltével.
6.
Amennyiben a társult és kilépő
önkormányzat a közös pénzügyi alap befizetésére vonatkozó részén belül bármilyen cél vagy más központi
alapból vagy forrásból megvalósuló közös beruházásban vesz részt, a kilépés őt nem jogosítja fel arra, hogy a közös
tanácsi döntéssel megvalósuló beruházásban az önkormányzati támogatást ne
fizesse meg.
7. Ha a
tagönkormányzat a Tanács döntése alapján visszatérítendő támogatásban részesült, és
visszafizetési kötelezettsége még nem járt le, vagy
azt nem teljesítette, úgy a Társulásból való kilépés jogával mindaddig nem élhet, amíg fizetési kötelezettségét nem
teljesítette. A teljesítést követően a kilépés
lehetősége számára az általános szabályok szerint
nyílik meg.
8.
A Társulásban részt
vevő települési önkormányzatok kötelesek a pályázatukban, a pályázati
felhívásban előírt adatok szolgáltatására.
Az ellenőrzés
rendje
9.
A társulás gazdálkodásának
szabályosságát, jogszerűségét a Pénzügyi Bizottság ellenőrzi és véleményezi a
zárszámadást.
10.
A többcélú kistérségi társulás
gazdálkodását (ideértve az Európai Unió által nyújtott és egyéb nemzetközi
támogatások, valamint az ehhez kapcsolódó költségvetésből nyújtott támogatások
felhasználását) az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
11.
Az európai uniós és költségvetési
támogatások felhasználását az Európai Számvevőszék és az Európai Bizottság
illetékes szervezetei, a Kormány által kijelölt szerv, a fejezetek ellenőrzési
szervezetei, a Kincstár, illetve az európai uniós támogatások irányító
hatóságai és a kifizető hatóság képviselői is ellenőrzik.
A társulás vagyona
12. A Társulás vagyonának köre:
a)
feladatellátáshoz
átadott vagyon,
b)
a közös beruházások,
fejlesztések révén létrejövő vagyon és szaporulata,
mely a Társulás közös tulajdonát képezi,
c)
pályázati úton
megszerzett vagyon, és szaporulata
d)
a
Társulás döntésével szerzett, a Társulás tevékenysége révén keletkezett vagyon, és szaporulata
e) egyéb vagyontárgyak.
A társulás saját
vagyonnal rendelkezhet
13. A kistérségi feladatellátás érdekében támogatással
létrehozott vagyon – az aktiválást követően – ingatlanvagyon esetében tíz évig,
más vagyon esetében öt évig nem idegeníthető el, kivéve ha:
a)
az elidegenítést műszaki vagy szakmai okok teszik
szükségessé és az abból származó ellenértéket a többcélú kistérségi társulás
ugyanazon közszolgáltatás ellátásának fejlesztési szükségleteire fordítja,
amelyhez az elidegenítést megelőzően az értékesített vagyon kapcsolódott, vagy
b)
az adott közszolgáltatás kistérségi szintű ellátásának
megszűnése esetén, amennyiben a támogatással létrehozott vagyon a
közszolgáltatási feladatot a továbbiakban ellátó helyi önkormányzat tulajdonába
kerül.
14. A
vagyonhoz kapcsolódó tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlása a Társulási
Tanácsot illetik meg.
15. A többcélú kistérségi társulások
megalakulásának 2005. évi ösztönzéséről és modellkísérletek támogatásáról szóló
36/2005. (III.1.) Korm. Rendelet (a továbbiakban: R.) alapján elnyert
támogatást kamattal növelt összegben vissza kell fizetni a központi költségvetésbe,
ha a Társulás a támogatást nem a Belügyminisztériummal kötött támogatási
megállapodásban rögzített támogatási célra és feltételeknek megfelelően
használja fel.
16. Amennyiben egy vállalt feladat Társulás
keretén belüli ellátása az R. 3. §-ának (2) bekezdés b) pontja szerinti
időtartamon belül megszűnik - kivéve, ha a feladat jogszabály által kerül
megszüntetésre -, úgy az adott feladatra az R. alapján jóváhagyott támogatást
kamattal növelten kell visszafizetni a központi költségvetésbe.
17.
A Társulásból az R. 3.§-ának (2) bekezdés b) pontjában
foglalt időtartamon belül történő kilépés esetén az R. alapján - a kilépő
önkormányzatra lakosságszám szerint jutó - támogatásnak megfelelő összeget
kamattal növelten kell a központi költségvetésnek visszafizetni.
18.
Amennyiben a Társulás valamely tagja az R. 3.§-ának (2)
bekezdés b) pontjában foglalt időtartamon belül nem teljesíti a vállalt
feladatra vonatkozóan az R-ben előírt feltéteket, úgy az R. alapján az adott
feladatra jóváhagyott – a feltételt nem teljesítő önkormányzatra lakosságszám
szerint jutó - támogatásnak megfelelő összeget kamattal növelten kell a
központi költségvetésnek visszafizetni.
19.
Az 15-19. pontok szerinti fizetési kötelezettség esetén
a kamat az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 64/B. § (2)
bekezdése szerint számított összeg, amelyet a támogatás igénybevétele napjától
a visszafizetés napjáig kell felszámítani.
20.
A Társulás megszűnése esetén az elszámolás, a közös
vagyon kiadásának, megosztásának szabályai:
a)
a
Társulás működése során szerzett vagyont, a közös beruházások, fejlesztések révén létrejött vagyont
és szaporulatát, a Társulás döntésével
szerzett, a Társulás tevékenysége réven keletkezett vagyont, valamint a
pályázati úton megszerzett vagyont a lakosságszám
arányában kell megosztani,
b)
a feladatellátáshoz
átadott vagyont a bevitt, átadott vagyon arányában kell megosztani,
c)
a Társulásból történő
kiválás, kizárás esetén a társulás tagja által a Társulásba bevitt vagyonnal el
kell számolni. Annak kiadására a társulás tagja csak abban az esetben tarthat
igényt, ha ez nem veszélyezteti a Társulás feladatának ellátását, ebben az
esetben a Társulás volt tagját a
Társulással kötött szerződés alapján használati díj illeti meg.
21.
A Társulás tagjai vállalják, hogy a 15-19.
pontok szerinti esetekben a Társulás által visszafizetendő összeget a
Társulásnak megfizetik.
VI. fejezet
A
TÁRSULÁS LÉTREJÖTTE, MEGSZŰNÉSE
1. A többcélú
kistérségi társuláshoz csatlakozni bármikor, abból kiválni törvényben meghatározott esetben, illetve naptári
év utolsó napjával lehet.
2. A
kiválásról szóló - minősített többséggel hozott - döntést a települési
önkormányzat képviselő testülete hat hónappal korábban köteles meghozni, és azt a társulás tagjaival közölni.
3. A
tagsági jogviszony keletkezése: A Társulásban résztvevő települések a
képviselő-testület minősített többségű határozatával mondják ki a Társulásban való részvételüket. A Társulási Tanács minősített többséggel dönt a
társulásból történő kizárásról.
4. A Társulásból kiválni:
a) törvényben
meghatározott esetben,
b) illetve a
naptári év utolsó napjával lehet.
5.
A Társulásból történő kizárás: A
Társulás tagjainak több mint a fele minősített
többséggel hozott határozatával a naptári év utolsó napjával a Társulásból
kizárhatja a Társulás azon tagját, amely a megállapodásban meghatározott kötelezettségének ismételt felhívásra
határidőben nem tett eleget.
6. A Társulás megszűnik:
a) ha a
megállapodásban meghatározott időtartam eltelt, vagy törvényben szabályozott
megszűnési feltétel megvalósult,
b) a törvény erejénél fogva
c) a Társulásban résztvevő mindegyik önkormányzat
képviselő-testületének minősített többséggel hozott megszüntető határozatával.
d) a bíróság
jogerős döntése alapján.
7. A helyi
önkormányzatok képviselő-testületei között a társulás működése során felmerülő
vitás kérdésekben a területileg illetékes közigazgatási és munkaügyi bíróság
dönt.
VII. fejezet
Egyéb rendelkezések
1. A Társulás
kapcsolatot létesít és tart fenn az Országos Területfejlesztési Tanáccsal, az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési
Tanáccsal, valamint - a
területfejlesztésben már közreműködő társadalmi szervekkel
2. A
társulási tanács tagjai kijelentik, hogy jelen társulási megállapodással
jogfolytonosság áll fenn a 2004. július 19-én, a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény és a helyi
önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény alapján létrejött átalakulás előtti, 2004. évi CVII. Tkt. alapján átalakult, valamint a 2011. évi CLXXXIX.
Mötv. alapján 2013. 06. 30-án átalakult Társulás között. A Társulás megbízza a munkaszervezeti feladatokat ellátó Túristvándi Közös Önkormányzati Hivatalt, hogy a
jogfolytonossággal kapcsolatos feladatokban járjon el.
3. Jelen megállapodás valamennyi társult önkormányzat
képviselő-testületének minősített
többséggel hozott jóváhagyó határozatával válik hatályossá.
4. A társult önkormányzatok
képviselő-testületeinek határozataiban foglalt felhatalmazás alapján a
Társulási Megállapodást aláírásával látja el:
Dr. Péter Csaba
elnök
Felső-Tisza Vidéki Többcélú Kistérségi Társulás
Egészségügyi
feladatok 1.
számú melléklet
Központi
Orvosi Ügyelet szolgáltatási körzetéhez tartozó települések:
1. Botpalád
2. Cégénydányád
3. Csaholc
4. Császló
5. Csegöld
6. Darnó
7. Fehérgyarmat
8. Fülesd
9. Gacsály
10. Garbolc
11. Gyügye
12. Hermánszeg
13. Jánkmajtis
14. Kérsemjén
15. Kisar
16. Kishódos
17. Kisnamény
18. Kispalád
19. Kisszekeres
20. Kölcse
21. Kömörő
22. Magosliget
23. Mánd
24. Méhtelek
25. Milota
26. Nagyar
27. Nagyhódos
28. Nagyszekeres
29. Nábrád
30. Nemesborzova
31. Olcsvaapáti
32. Panyola
33. Penyige
34. Rozsály
35. Sonkád
36. Szamossályi
37. Szamosújlak
38. Szatmárcseke
39. Tiszabecs
40. Tiszacsécse
41. Tiszakóród
42. Tisztaberek
43. Tunyogmatolcs
44. Túrricse
45. Túristvándi
46. Uszka
47. Vámosoroszi
48. Zajta
49. Zsarolyán
50. Tivadar
2.
számú melléklet
Állat-
és növény-egészségügyi feladatok
Állati
hullák megsemmisítése
1. Fehérgyarmat
2. Botpalád
3. Cégénydányád
4. Csaholc
5. Császló
6. Csegöld
7. Darnó
8. Fülesd
9. Gacsály
10. Garbolc
11. Gyügye
12. Hermánszeg
13. Jánkmajtis
14. Kérsemjén
15. Kisar
16. Kishódos
17. Kisnamény
18. Kispalád
19. Kisszekeres
20. Kölcse
21. Kömörő
22. Mánd
23. Magosliget
24. Méhtelek
25. Milota
26. Nagyar
27. Nagyhódos
28. Nagyszekeres
29. Nábrád
30. Nemesborzova
31. Olcsvaapáti
32. Panyola
33. Penyige
34. Rozsály
35. Sonkád
36. Szamossályi
37. Szamosújlak
38. Szatmárcseke
39. Tiszabecs
40. Tiszacsécse
41. Tiszakóród
42. Tisztaberek
43. Tunyogmatolcs
44. Túristvándi
45. Túrricse
46. Uszka
47. Vámosoroszi
48. Zajta
49. Zsarolyán
3.
számú melléklet
Belső
ellenőrzési feladat
Többcélú Kistérségi Társulás
külső erőforrás bevonásával az alábbi települési önkormányzatok polgármesteri
hivatalainak, közös önkormányzati
hivatalainak, a felügyeletük alá tartozó költségvetési szerveknek, valamint
önmaga belső ellenőrzéséről gondoskodik:
1. Botpalád
2. Cégénydányád
3. Csaholc
4. Császló
5. Csegöld
6. Darnó
7. Fehérgyarmat
8. Fülesd
9. Gacsály
10. Garbolc
11. Gyügye
12. Hermánszeg
13. Jánkmajtis
14. Kérsemjén
15. Kisar
16. Kishódos
17. Kisnamény
18. Kispalád
19. Kisszekeres
20. Kölcse
21. Kömörő
22. Magosliget
23. Mánd
24. Méhtelek
25. Milota
26. Nagyar
27. Nagyhódos
28. Nagyszekeres
29. Nábrád
30. Nemesborzova
31. Olcsvaapáti
32. Panyola
33. Penyige
34. Rozsály
35. Sonkád
36. Szamossályi
37. Szamosújlak
38. Szatmárcseke
39. Tiszabecs
40. Tiszacsécse
41. Tiszakóród
42. Tisztaberek
43. Tunyogmatolcs
44. Túrricse
45. Túristvándi
46. Uszka
47. Vámosoroszi
48. Zajta
49. Zsarolyán
1. számú függelék
A
társulás tagjainak neve
Székhely
Képviseli
Botpalád Község Önkormányzat
4955
Botpalád
Petőfi út 7.
Gyurkó
László
Cégénydányád Község Önkormányzat
4732
Cégénydányád
Dózsa György út 2.
Kelemen
Róbert
Csaholc Község Önkormányzat
4967
Csaholc
Kossuth út 41
Dr.
Al-Syed Isam
Császló Község Önkormányzat
4963
Császló
Kossuth út 41
Porkoláb
Zsigmond
Csegöld Község Önkormányzat
4742
Csegöld
Dózsa György út 44
Tarcza
György
Darnó Község Önkormányzat
4737
Darnó
Fő út 10
Bíró
Miklós
Fehérgyarmat Község Önkormányzat
4900
Fehérgyarmat
Kiss E. u. 2
Dr. Péter
Csaba
Fülesd Község Önkormányzat
4964
Fülesd
Kis u. 4.
Márton
László
Gacsály Község Önkormányzat
4972
Gacsály
Széchényi út 25
Petra
András
Garbolc Község Önkormányzat
4976
Garbolc
Rákóczi u. 64.
Nagy
Roland
Gyügye Község Önkormányzat
4733
Gyügye
Fő u. 72
Kiss
Ferenc
Hermánszeg Község Önkormányzat
4735
Hermánszeg
Kossuth út 25
Badar
László
Jánkmajtis Község Önkormányzat
4741
Jánkmajtis
Kossuth út 28
Ország
József
Kérsemjén Község Önkormányzat
4912
Kérsemjén
Alkotmány út 11.
Koósz
József
Kisar Község Önkormányzat
4921
Kisar
Tisza út 6.
Dr.
Jámbrikné Pintér Andrea
Kishódos Község Önkormányzat
4977
Kishodos
Fő u. 81
Krakkó
Zsigmond
Kisnamény Község Önkormányzat
4737
Kisnamény
Fő u. 95
Bihariné
Kékesi Ibolya
Kispalád Község Önkormányzat
4956
Kispalád
Fő u. 101
Magyar
Sándorné
Kisszekeres Község Önkormányzat
4963
Kisszekeres
Kossuth u. 46/a
Szigeti
Bertalan
Kölcse Község Önkormányzat
4965
Kölcse
Dózsa u. 6
Balku Pál
Kömörő Község Önkormányzat
4943
Kömörő
Kossuth út 24
Juhász
András
Magosliget Község Önkormányzat
4953
Magosliget
Fő u. 50.
Horváthné
Orbán Katalin
Mánd Község Önkormányzat
4942
Mánd
Fő u. 8.
Czáder
Zsolt
Méhtelek Község Önkormányzat
4975
Méhtelek
Sport u. 3.
Czuprák
László
Milota Község Önkormányzat
4948
Milota
Vörösmarty u. 104
Bunna
Istvánné
Nagyar Község Önkormányzat
4922
Nagyar
Petőfi u. 3.
Hadiné
Guti Ibolya
Nagyhódos Község Önkormányzat
4977
Nagyhódos
Fő u. 28
Krakkó
Adolf
Nagyszekeres Község Önkormányzat
4962
Nagyszekeres
Vasút u. 11
Karácsony
Sándor
Nábrád Község Önkormányzat
4911
Nábrád
Árpád u. 40
Dán
Csabáné
Nemesborzova Község Önkormányzat
4942
Nemesborzova
Fő u. 33
Nagy Tamás
Olcsvaapáti Község Önkormányzat
4914
Olcsvaapáti
Kossuth u. 11.
Szabó
Mariann
Panyola Község Önkormányzat
4913
Panyola
Szombathelyi u. 12
Muhari
Zoltán
Penyige Község Önkormányzat
4941
Penyige
Kossuth út 31
Juhász
Gyula
Rozsály Község Önkormányzat
4971
Rozsály
Kossuth u. 21
Sztolyka
Zoltán
Sonkád Község Önkormányzat
4954
Sonkád
Kossuth u. 4.
Iszák
Tibor
Szamossályi Község Önkormányzat
4735
Szamossályi
Kossuth utca 58.
Bíróné
Dienes Csilla
Szamosújlak Község Önkormányzat
4734
Szamosújlak
Petőfi u. 51
Joó Károly
Szatmárcseke Község Önkormányzat
4945
Szatmárcseke
Petőfi u. 1.
Csoma
Zoltán
Tiszabecs Község Önkormányzat
4951
Tiszabecs
Rákóczi u. 37
Lőrincz
Gusztáv
Tiszacsécse Község Önkormányzat
4947
Tiszacsécse
Kossuth út 96
Szabó
Károly
Tiszakóród Község Önkormányzat
4946
Tiszakóród
Kossuth út 23
Károlyi
Kálmán
Tisztaberek Község Önkormányzat
4969
Tisztaberek
Fő u.
Kónya Géza
Tivadar Község Önkormányzata
4921
Tivadar
Petőfi u. 24.
ifj. Danó
Sándor
Tunyogmatolcs Község Önkormányzat
4731
Tunyogmatolcs
Rákóczi u. 103
Soltész
Bertalan
Túristvándi Község Önkormányzat
4944
Túristvándi
Móricz Zs. u. 7.
Lakatos
Tibor
Túrricse Község Önkormányzat
4968
Túricse
Rákóczi u. 24.
Garda
Endre
Uszka Község Önkormányzat
4952
Uszka
Fő u. 100.
Dr.
Sértő-Radics István
Vámosoroszi Község Önkormányzat
4966
Vámosoroszi
Petőfi u. 17
Végh Endre
Zajta Község Önkormányzat
4974
Zajta
Kossuth u. 106
Kosztya
Zoltán
Zsarolyán Község Önkormányzat
4961
Zsarolyán
Fő u. 28.
Bessenyei
Béla
Jelen társulási megállapodást a
Társuláshoz tartozó települési önkormányzatok képviselő-testületei az alábbi
határozatukkal hagyták jóvá:
Botpalád
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (II.24)számú
határozata
Cégénydányád Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének 22/2016.(IV.04.) számú határozata
Csaholc
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (III.02) számú határozata
Császló
Község Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2016 (III.10)számú
határozata
Csegöld
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének
20/2016.(III.10.)számú határozata
Darnó
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének12/2016.(III.17.)számú határozata
Fehérgyarmat
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének
15/2016.(03.31.)számú határozata
Fülesd
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének
11/2016 (II.24)számú határozata
Gacsály
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének 9/2016 (III.09)számú határozata
Garbolc
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének 4/2015 (III.03)számú határozata
Gyügye
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének 6/2016.(III.09.)számú
határozata
Hermánszeg
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének8/2016.(III.04.)számú határozata
Jánkmajtis
Község ÖnkormányzatKépviselő-testületének 56/2016.(III.9.)számú határozata
Kérsemjén
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2016 (III.08)számú határozata
Kisar
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 349/2016.(III.09.)számú határozata
Kishódos
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2016 (III.03)számú határozata
Kisnamény
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2016 (III.08) számú
határozata
Kispalád
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2016 (III.03)számú határozata
Kisszekeres
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 32/2016.(03.22.)számú
határozata
Kölcse
Község Önkormányzat Képviselő-testületének8/2016 (III.03)számú határozata
Kömörő
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2016.(III.16.)számú határozata
Magosliget
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016 (III.03)számú határozata
Mánd
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 89/2016.(03.22.)számú határozata
Méhtelek
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (III.03)számú határozata
Milota
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2016 (III.10)számú határozata
Nagyar
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016 (III.04) számú határozata
Nagyhódos
Község Önkormányzat Képviselő-testületének6/2016(III.03)számú határozata
Nagyszekeres
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 45/2016.(03.23.)számú határozata
NábrádKözség Önkormányzat
Képviselő-testületének 11/2016
(III.08) számú határozata
Nemesborzova
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2016.(03.22.)számúhatározata
Olcsvaapáti
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2016 (III.08)számú határozata
Panyola
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2016.(III.08.) számú határozata
Penyige
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 163/2016.(III.10.)számú határozata
Rozsály
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2016 (III.03)számú határozata
Sonkád
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2016 (III.9)számú határozata
Szamossályi
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2016.(III.12.)számú határozata
Szamosújlak
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2016.(III.18.)számú határozata
Szatmárcseke
Község Önkormányzat Képviselő-testületének7/2016.(III.17.)számú határozata
Tiszabecs
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2016 (III.04)számú határozata
Tiszacsécse
Község Önkormányzat Képviselő-testületének19/2016.(III.11.)számú határozata
Tiszakóród
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2016 (III.10)számú határozata
Tisztaberek
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2016 ()II.29számú határozata
Tivadar
Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016 (IV.1)számú határozata
Tunyogmatolcs
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2016.(III.23számú határozata
Túristvándi
Község Önkormányzat Képviselő-testületének7/2016 (III.02)számú
határozata
Túrricse
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2016 (III.02)számú határozata
Uszka
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016.(II.15.)számú határozata
Vámosoroszi
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016 (III.01)számú határozata
Zajta
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2016 (III.07)számú határozata
Zsarolyán
Község Önkormányzat Képviselő-testületének 79/2016.(03.21.)számú határozata
Az egységes szerkezetbe
foglalt (2016.) Társulási Megállapodás aláíró íve
……………………………………….……………………………………….
Botpalád Község
ÖnkormányzataCégénydányád
Község Önkormányzata
……………………………………….……………………………………….
Csaholc Község
ÖnkormányzatCsászló Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Csegöld Község
ÖnkormányzatDarnó Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Fehérgyarmat Község
ÖnkormányzatFülesd Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Gacsály Község ÖnkormányzatGarbolc
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Gyügye Község ÖnkormányzatHermánszeg
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Jánkmajtis Község
ÖnkormányzatKérsemjén Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Kisar Község ÖnkormányzatKishódos
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Kisnamény Község ÖnkormányzatKispalád Község
Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Kisszekeres Község
ÖnkormányzatKölcse
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Kömörő Község
ÖnkormányzatMagosliget
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Mánd Község
ÖnkormányzatMéhtelek
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Milota Község ÖnkormányzatNagyar
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Nagyhódos Község
ÖnkormányzatNagyszekeres
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
NábrádKözség ÖnkormányzatNemesborzova
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Olcsvaapáti Község
ÖnkormányzatPanyola
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Penyige Község
ÖnkormányzatRozsály
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Sonkád Község
ÖnkormányzatSzamossályi
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Szamosújlak Község
ÖnkormányzatSzatmárcseke
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Tiszabecs Község
ÖnkormányzatTiszacsécse
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Tiszakóród Község
ÖnkormányzatTisztaberek
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Tivadar Község
ÖnkormányzataTunyogmatolcs
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Túristvándi Község
ÖnkormányzatTúrricse
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Uszka Község ÖnkormányzatVámosoroszi
Község Önkormányzat
……………………………………….……………………………………….
Zajta Község
ÖnkormányzatZsarolyán
Község Önkormányzat