Járási Hivatal épületének átadó ünnepsége. Dr. Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter jelenlétében átadásra került a Fehérgyarmati Járási Hivatal új épülete. Mindig öröm egy új épület átadása! Különösen igaz ez, amikor egy olyan közintézményről van szó, amely emberek ezreinek nyújt színvonalas közszolgáltatást! Fehérgyarmat a Magyar Kormány jóvoltából ismét gazdagodott egy színvonalas épülettel, mely dísze városunknak.
„Szent István napi ünnepi Szent Liturgia”
"Ha nyár, akkor fesztivál, ha fesztivál, akkor fő a lekvár!" Szatmárcseke - 2019. augusztus 16-17.
Elkezdődtek az új parkolóhelyek kialakítása a Kölcsey utcán Fehérgyarmaton.
Jó ütemben haladnak a bölcsőde felújítási munkálatai Fehérgyarmaton.
Járási Hivatal Épületének ünnepélyes átadója
Munkaterület átadás Fehérgyarmaton
Fejlesztések Fehérgyarmaton
Városi piaccsarnok építésére megkötött vállalkozási szerződés.
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy az EON Fehérgyarmat város területén karbantartást végez. Felhívjuk a figyelmet, hogy a karbantartás augusztus 28 és 30 napokon fog megtörténni. Az áramszünettel érintett utcák a tájékoztatókban megtekinthetők.
Gyermekvédelmi kedvezmény
HIRDETMÉNY
Felhívom a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult szülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény ( a továbbiakban: Gyvt.) 20/A § (1)-(2) bekezdése értelmében, akinek a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága tárgyév augusztus 1-én fennáll, Pénzbeli támogatásbanrészesül, (korábbi nevén Természetbeni támogatás /Erzsébet – utalvány/.
Fentiekre tekintettel felhívom a Város Jegyzője által megállapított 2019. augusztus 1. napján rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény jogosultsággal rendelkezőszülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy az Pénzbeli támogatást személyesen veheti át,
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal Pénztárában
2019. augusztus 21-én (szerdán) 10.00 órától,
ezt követően pedig:
ügyfélfogadási napokon
Kedd – szerda
de.: 10.00 órától – 12.00 óráig,
du.: 13.00 órától – 15.30 óráig).
Kérem, hogy az átvételhez személyazonosító igazolványukat és a lakcímkártyájukat feltétlenül hozzák magukkal!
Amennyiben személyesen nem tud megjelenni, hivatalos meghatalmazás szükséges a pénzbeli támogatás átvételéhez.
Fehérgyarmat, 2019. augusztus 14.
dr. Kovács Attila
jegyző
Választási határozat
Sertéspestis
Nyári szünidei gyermekfelügyelet
T Á J É K O Z T A T Á S
nyári szünidei gyermekfelügyeletről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) az általános iskolás gyermekek nyári szünidei napközbeni felügyeletét ebben az évben is biztosítja a város lakosai számára. Különös tekintettel arra, hogy a tanítási év végéhez közeledve ismételten több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek nyári szünidei felügyeletét a munkahely mellett nem tudja másképp megoldani.
Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy az Önkormányzat 2019. június 17-e és 2019. augusztus 30-a között – az igényeknek megfelelően – a szünidő valamennyi munkanapján biztosítja a gyermekek napközbeni felügyeletét szakemberek közreműködésével a korábbi évekhez hasonlóan. Az egész napos felügyelethez az Önkormányzat 50%-os díjkedvezményű meleg ebédet is nyújt, amennyiben a gyerek nem részesül nyári szünidei étkeztetésben.
Jelentkezési határidők és feltételek:
a) nyári gyermekfelügyeletet: a szülők, törvényes képviselők 2019. június 13.-ig (csütörtökig) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával kérelmezhetik a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900, Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre elküldve illetve személyesen a Hivatal 217-es irodájában,
b) kedvezményes étkeztetést: a szülő személyesen a Közétkezetési Intézményben (4900. Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) kérheti. A június havi étkeztetési igényeket 2018. június 13-án 12 óráig, a július és az augusztus hónapokban pedig az előző hónap utolsó munkanapjának 12 óráig lehet benyújtani a tárgyhavi térítési díj előzetes megfizetése mellett.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2019. április 13-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon a buszmegállóból indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Önkormányzati Adóhatóság közleménye
2019. évi szemétszállítás
Vízművek tájékoztató
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.