Városunkban is másképpen alakul az idei adventi időszak. Így a közös gyertyagyújtás is elmarad a város karácsonyfájánál. Ma, advent első vasárnapján, mikor otthonunkban meggyújtjuk az első gyertyát, és távollévő szeretteinkre gondolunk, szenteljünk egy kis fényt, figyelmet embertársainkra is, akik ugyanúgy saját otthonaikban készülődnek az ünnepre. Most az a fontos, hogy így tudunk saját magunkra és másokra is vigyázni. Kívánom, hogy életünk legnehezebb pillanataiban se aludjon ki lelkünkben a remény gyertyalángja. Azt a lelki közösséget és szeretetet, melyet ezekben a napokban érzünk, később a hétköznapokban is sikerüljön megőriznünk.
Áldott adventi készülődést és jó egészséget kívánok minden fehérgyarmati lakosnak! Vigyázzunk egymásra, vigyázzunk magunkra!
Dr. Péter Csaba
polgármester
Közterület fertőtlenítés városunkban. 2020. november 18.
Településfásítási program keretében Fehérgyarmat Város Önkormányzata 30 db fára pályázott, melyek az Akácfa utca és a Kisfaludy utca területén kerültek elültetésre. A Településfásítási Program keretében összesen 12 ezer darab, belterületen elültethető fát igényelhettek a 10 ezer fő alatti települések az országban. Az Agrárminisztérium programjához való csatlakozással egy egészségesebb környezet megteremtéséhez, egy élhetőbb településkép kialakításához mi is hozzájárulunk.
A Felső-Tisza Vidéki Gyerekesély Program 2. keretében beindított Fehérgyarmati játszóházhoz kapcsolódóan került megépítésre Fehérgyarmaton az Iskola közben az a közösségi játszótér, mely szeretettel várja a játszani vágyó gyerekeket. Az EFOP-2.1.2-16 pályázati forrásból nettó: 7.874.250 Ft ,Fehérgyarmat Város Önkormányzatának támogatásából nettó: 5.078.960 Ft összköltséggel valósult meg. Vigyázzunk erre a kis modern szigetre!
Kedves Olvasók, Látogatók!
A Kormány koronavírus-helyzettel kapcsolatos intézkedéseit figyelembe véve, a Művelődési Ház, a Városi Könyvtár és Városi Galéria 2020. november 11-től nem fogad olvasókat, látogatókat és valamennyi rendezvény megtartását felfüggeszti.
Az intézményben minden csoportfoglalkozás- létszámtól függetlenül elmarad.
A könyvtári tagságok, olvasójegyek, illetve a kikölcsönzött könyvek és egyéb dokumentumok lejárati idejét a könyvtár automatikusan meghosszabbítja. A szolgáltatások felfüggesztésének idejére késedelmi díjat nem számolunk fel. A Művelődési Házban és a Városi Könyvtárban a munkavégzés zárt ajtók mögött történik.
Elérnek bennünket a muvhazfehergyarmat@gmail.com emailcímen, az 44/510-105-ös telefonszámon illetve a konyvtarfgy@gmail.com emailcímen és a 44/510-102 telefonszámon!
Ezúton tájékoztatom az érintett Partnereket, hogy Fehérgyarmat Város Önkormányzata Képviselőtestülete a 15/2019. (IX.02.) önkormányzati rendelettel elfogadott helyi építési szabályzatát a 314/2015. kormány rendelet szerinti egyszerűsített eljárás lefolytatásávalmódosítani kívánja.
Az Önkormányzat - a teljes körű nyilvánosság biztosításának érdekében - a módosítás dokumentációjátközzétette a www.fehergyarmat.hu honlapon.
A véleményezés módja : a Partnerségi Egyezetési Szabályzatban meghatározott Partnerek awww.fehergyarmat.huhonlapról letölthető, illetve a Polgármesteri Hivatalban átvehető partneri adatlap kitöltésével bejelentkezhetnek a véleményezési eljárásba és közölhetik írásos észrevételeiket, javaslataikat, véleményeiket. A kitöltött partneri adatlapot Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat Kiss E. u. 2.) címére vagy afehergyarmat@fehergyarmat.huelektronikus levélcímre szíveskedjenek megküldeni.
A vélemények beérkezési határideje: 2021. január 06.
Jelen hirdetményt a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet és a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet partnerségi egyeztetés szabályairól szóló10/2017.(V.29.)
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helyeszerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselőkérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül téli szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az évközi szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik
·2020. november 22. napján fennállt.
Az ingyenes évközi szünidei étkezést a gyermek részére
Øtéli szünetben 7 munkanapon keresztül:
2020. december 21. (hétfő) - 2020. december 23. (szerda),
2020. december 28. (hétfő) - 2020. december 31. (csütörtök)
a Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.) helyben fogyasztással vagy egyszer használható edényben, elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel elvitelére.
Az évközi szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelhető, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.
téli szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra.
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2020-ban igényelte a 2020/2021-es tanévre vonatkozólag a szünidei étkeztetést (őszi, téli, tavaszi), akkor legközelebb a 2021-ai nyári szünidei étkezés előtt nyújthat be újabb kérelmet gyermekenként.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermeknem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe aszülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie
a)a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b)a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
·Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
(4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.),
·Városi Szociális Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata
Tájékoztatás őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésről
T Á J É K O Z T A T Á S
őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésről
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helyeszerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselőkérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az évközi szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik
·2020. szeptember 27.,
·2020. november 22., valamint
·2021. március 3. napján fennállt.
Az ingyenes évközi szünidei étkezést a gyermek részére
Øőszi szünetben 5 munkanapon keresztül 2020. október 26. (hétfő) – 2020. október 30. (péntek),
Øtéli szünetben 7 munkanapon keresztül - 2020. december 21. (hétfő) - 2020. december 23. (szerda), 2020. december 28. (hétfő) - 2020. december 31. (csütörtök)
Øtavaszi szünetben 2 munkanapon keresztül - 2021. április 1. (csütörtök) és 2021. április 6. (kedd)
a Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.) helyben fogyasztással vagy egyszer használható edényben, elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel elvitelére.
Az évközi szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelhető, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.
őszi szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra,
téli szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra és
tavaszi szünetben történő igény esetén 2021. március 16. (kedd) 11 óra.
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2020-ban igényelte a 2020/2021-es tanévre vonatkozólag a szünidei étkeztetést (őszi, téli, tavaszi), akkor legközelebb a 2021-ai nyári szünidei étkezés előtt nyújthat be újabb kérelmet gyermekenként.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermeknem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe aszülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie
a)a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b)a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
·Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
(4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.),
·Városi Szociális Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata
Állampapír befektetés díjmentesen és kényelmesen otthonról?
Már több mint 12 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy ügyfélkapun keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyithatnak állampapír vásárláshoz szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már 30 milliárd forintot meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR alkalmazás segítségével.
Hogyan lehet otthonról értékpapír számlát nyitni?
Ha valaki belép a www.magyarorszag.hu honlapra, akkor a jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál” nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemély kényelmesen otthonról, az általa megválasztott időpontban normál vagy Kincstári Start-értékpapír számlát nyitni.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Mind a számlanyitás, mind az értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz visszautalásakor is, mivel a Kincstár ebben az esetben sem számít fel díjat az ügyfelei számára.
Tehát a Kincstárban otthonról, díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen állampapírba fektessünk, és miért éppen a Kincstárban tegyük ezt?
A számos befektetési lehetőség közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk termékkör ellenére mégis népszerű, hiszen az aktív ügyfeleink száma folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 430 ezret.
De miért is előnyös mind a Kincstár mind az ügyfelek számára ez a sajátos helyzet?
·Az állampapír a legbiztonságosabb befektetés, amely ráadásul a lakossági állampapírok esetében még kiemelkedő hozamot is biztosít. Így például a szuperkötvénynek is nevezett MÁP Plusz sávosan emelkedő kamatai a teljes időszakra vetítve közel 5%-os hozamot biztosítanak a befektetői számára.
·Az a tény, hogy a Kincstár viszonylag csak szűk termékkört forgalmaz, egyben azt is jelenti, hogy ebben a körben specialista is egyben. Ez a sajátosság többek között azt jelenti, hogy profi az ügyfelek tájékoztatásában, továbbá hogy valamennyi, forgalomban lévő állampapír megvásárolható vagy eladható a Kincstárban. Ráadásul van két olyan lakossági állampapír, amelyek kizárólagos forgalmazója a Kincstár.
oAz egyik a Babakötvény, amely a gyermekek életkezdéséhez biztosít magas hozamú (infláció + 3%) és több módon is támogatott befektetési lehetőséget.
oA másik a kizárólag euróért megvásárolható, az eurózóna inflációjához kötött kamatozású Prémium Euró Magyar Állampapír (PEMÁP).
·Az értékpapírok – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag elektronikus formában léteznek. Ez azt jelenti, hogy a nyilvántartásukhoz szükség van egy értékpapír számlavezetőre. Sok ilyen szervezet működik az országban, de ha ez a kiválasztott értékpapír forgalmazó és számlavezető a Kincstár, vagyis egy teljes mértékben állami intézmény, akkor ez a választás gyakorlatilag teljessé teszi a befektetés biztonságát.
Ha tehát valaki állampapírt kíván vásárolni, és ezt személyesen kívánja megtenni, akkor keresse a Magyar Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/), ha viszont élni kíván a modern technika adta lehetőségekkel, akkor az ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás igénybevételével is megteheti.
Temetőjárat
Tájékoztatás!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Államkincstár tájékoztató
1.Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében biztosítja.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
• a lakosság évente egy alkalommal a felkínált időpontokból választva találhatja meg a számára ideális lomtalanítási időpontot.
• a lomok nem kerülnek ki a közterületre, megőrizzük közterületeink tisztaságát
• elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
• elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
• személyesen a - 4400 Nyíregyháza, Bokréta utca 22. szám alatti központi telephelyen, valamint a Kisvárdai Hulladékkezelő Központban és a Nagyecsedi Hulladékkezelő Központban
A további egyeztetések érdekében saját elérhetőségét kérjük minden esetben szíveskedjenek megadni!
HOVÁ HELYEZHETŐ A LOMHULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos vegyes hulladék (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4db személygépkocsi- , kerékpár-,, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lehetőség a keletkező hulladékok kezelésére:
vegyesen gyűjtött települési hulladék
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon, illetve hulladékudvarok igénybevétele
építési-bontási hulladékok
nyitott hulladékszállító konténer igénylésével, illetve hulladékudvarok igénybevétele
elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
új elektronikai berendezés vásárlása esetén a kereskedelmi egységnek történő átadás (internetes vásárlás esetén is), illetve hulladékudvarok igénybevétele
veszélyes hulladékok (festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek, akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek, gyógyszerek, veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek, fáradt olaj, stb..)
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás, illetve hulladékudvarok igénybevétele
ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék, folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Vízművek tájékoztató
Műszaki hibabejelető rendszer
.
EAK ügyfélfogadás
ÉRTESÍTÉS
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.