Trianon. Ez a szó a magyar fül számára az igazságtalanságot, az elkeseredettséget, és a tehetetlen szomorúságot jelképezi! A kimondhatatlanul súlyos trianoni döntés áldozattá tett minden magyart: aki az anyaországban maradt és azokat is, akik határainkon kívül rekedtek. A Trianonban ránk erőltetett békeszerződés nemcsak területétől és a gazdasági fejlődés alapjaitól fosztotta meg hazánkat, hanem szétszakította a magyar nemzetet, és megtörte nemzeti önérzetünket is. A trianoni szerződés megkötése óta eltelt egy évszázad magyar történelmét, gazdasági és társadalmi életét rontotta meg ez a döntés.
Ugyanakkor az elmúlt évtizedek bizonyították, hogy az egységes magyar nemzet államhatárok feletti összetartozása a mában is valóság, a magyar nemzet önazonosságának alapja. Mert a magyarok ismét felismerték, kimondták és ma is megélik, hogy a nemzet nélkül nincs haza, a külhoni magyarság nélkül pedig nincs nemzet. Az elmúlt évek azt is megmutatták, hogy nemcsak arra vagyunk képesek, hogy újjáépítsük a magyarok közötti kapcsolatokat, hanem olyan tartalommal, egymásra figyeléssel, közös felelősséggel és cselekvéssel töltsük meg, amelyek a jövőt építik. Ez a hitvallás adjon erőt nekünk ahhoz is, hogy büszkén vállaljuk nemzeti identitásunkat határon innen és túl, békésen, de határozottan, lélekben és hagyományokban egyesítsük újra a szétszakított országot és annak magyarságát. Isten óvja a magyarságot, rokonainkat és barátainkat határon innen és túl!
50 évvel ezelőtt kezdődött az „Évszázad Árvize”-ként emlegetett szomorú esemény, mely Fehérgyarmat város második világháború utáni történelmének egyik legmeghatározóbb, de legtragikusabb napja volt.
A Tisza-Szamosközben az árvízi helyzet szinte néhány óra alatt alakult ki. Május 13-án a reggeli órákban még semmi sem mutatott arra, hogy a Felső-Tisza vízgyűjtő területén leesett csapadék hatására komoly árvízzel kell számolni. A védekezésre való felkészülésre a folyók felső szakaszán (a Felső-Tiszán, a Túron és a Szamoson) gyakorlatilag nem volt idő. A csapadékról a Felső-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (FETIVIZIG) védelemvezetése május 13-án délben értesült. Ennek alapján a Tisza, a Túr és a Szamos határ menti vízmércéihez tartozó védelmi szakaszokra az árvédelmi készültséget haladéktalanul elrendelték, s ezzel mozgásba hozták az egész árvédelmi szervezetet, megindult a küzdelem az Igazgatóság védelmi vonalain.
A Szamosközi árvíz, mind hevességében, mind pedig a tetőző értékek tekintetében meghaladta az addig ismert és feljegyzett árvizeket. A Tisza-Szamosköz helyzetét – a nábrádi és tunyogmatolcsi gátszakadás mellett – döntően a Szamos romániai szakaszán történtek határozták meg, ugyanis a folyó jobb parti gátja több helyen átszakadt, és az országhatáron a víz a beömlött a két folyó közébe. A magyar területen a gátszakadások következményeként a Tisza-Szamosközben és a Szamos-Krasznaközben összesen 437 négyzetkilométer került víz alá. Az ár elöntött 43 települést, több mint 35 ezer lakost kellett kimenekíteni, illetve kitelepíteni. A kiömlött 390 millió köbméter vizet megfeszített munkával négy hét alatt sikerült visszavezetni a folyókba. A védekezésben résztvevők létszáma meghaladta a 12 ezer főt. Ezek a számok tükrözik azt a példátlan társadalmi összefogást, amely a védekezés során megvalósult. Az adatok mögött pedig még sokkal több emberi tényező is jelen volt, az együttérzéstől kezdve a kitelepítettek barátságos befogadásán át az adományok felajánlásáig és az újjáépítéshez nyújtott önzetlen segítségig.
Az 1970-es árvízi események örök mementóként maradnak meg a Tisza-Szamos közben élők, de az ország emlékezetében is. Legyen példa előttünk az a társadalmi összefogás, mely akkor megmozdította az egész országot a bajba jutott lakosság megsegítésére. Köszönjük azoknak a katonáknak, fegyveres testületeknek, vízügyeseknek és lakosoknak az emberfeletti munkáját, akik életüket nem kímélve részt vettek ebben heroikus küzdelemben. Áldozatvállalásuk nem volt hiába való, bár a térség, jelentős anyagi károkat szenvedett, de munkájukkal sok ezer ember élét mentették meg, elkerülve ezzel a visszafordíthatatlan katasztrófát.
A Magyar Honvédség a koronavírus járvány miatt egyik napról a másikra munkájukat vesztett embereknek is szeretne alternatívát kínálni.
A kialakult gazdasági helyzetben sok ember megélhetése került veszélybe. A honvédség őket is szeretné megszólítani, biztos megélhetést és kiszámítható pályaképet kínálva számukra. A toborzás folyamatos országszerte, a szakemberek azonban arra kérik az érdeklődőket, hogy első körben lehetőség szerint inkább telefonon vagy e-mailben keressék őket, elérhetőségeik megtalálhatók a www.hadkiegeszites.hu oldalon.
Az érdeklődők kétféle szolgálati forma közül választhatnak: a szerződéses katonai szolgálat folyamatos munkaviszonyt biztosít, míg a tartalékos szolgálat azoknak szól, akik tanulmányaik vagy meglévő munkahelyük mellett szeretnének részt vállalni a honvédelmi feladatokból. A jelentkezési feltételek közt szerepel a magyar állampolgárság, az állandó belföldi lakóhely, a betöltött 18. életév, a büntetlen előélet, valamint az egészségügyi, fizikai és pszichológiai alkalmasság.
A megbízható fizetésen és a béren kívüli juttatásokon kívül változatos munkakörülmények, valamint számos szakmai kihívás várja a leendő katonákat: nálunk a tehetségtől, a hozzáállástól és a kitartástól függ, hogy ki milyen sikeres lesz, a honvédség pedig támogatja a katonák további szakmai fejlődését. Sokan a katona szó hallatán egyből a terepen lévő, aktív harcoló katonára gondolnak, viszont a támogató beosztások (pl. ápoló, logisztikus, pénzügyes) ugyanolyan fontos szereppel bírnak és – nem utolsó sorban – lehetővé teszik a munkavállalóknak, hogy a korábban megszerzett civil képesítéseiket is hasznosíthassák.
Személyes jelentkezésre a megszokott rendben, hétfőtől csütörtökig 8:00-15:30 óra között, pénteken pedig 8:00-12:00 óráig van lehetőség. A toborzóiroda munkatársai kérik ügyfeleiket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés mellett döntenek, előzetesen jelezzék érkezésüket telefonon, vagy elektronikus úton, elkerülve a járványügyi rendszabályok miatt előforduló várakozást.
Póczos Nikolett t. főtörzsőrmester
MAGYAR HONVÉDSÉG
KATONAI IGAZGATÁSI ÉS KÖZPONTI NYILVÁNTARTÓPARANCSNOKSÁG
6. Katonai Igazgatási és Érdekvédelmi Iroda
Cím: 4400 Nyíregyháza, Dózsa György út 29; Telefon: +36 (42) 501-030;
E-mail:szabolcs.toborzo@mil.hu
TÁJÉKOZTATÓ
a városi piac részleges nyitásáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a városi piac 2020. április 18-tól a szokott napokon, kedden és szombaton korlátozott termékkörrel nyitva tart.
A piacon a nyitvatartási időben kizárólag őstermelők, magántermelők az általuk termelt alábbi termékek árusíthatják szabadgyökeres, vagy földbe ültetett formában:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) az általános iskolás gyermekek nyári szünidei napközbeni felügyeletét ebben az évben is biztosítja a város lakosai számára. Különös tekintettel arra, hogy a tanítási év végéhez közeledve ismételten több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek nyári szünidei felügyeletét a munkahely mellett nem tudja másképp megoldani.
Tájékoztatom a Tisztelt Szülőket, hogy az Önkormányzat 2020. június 29. és 2020. augusztus 28. között – az igényeknek megfelelően – a szünidő valamennyi munkanapján biztosítja a gyermekek napközbeni felügyeletét szakemberek közreműködésével a korábbi évekhez hasonlóan. Az egész napos felügyelethez az Önkormányzat 50%-os díjkedvezményű meleg ebédet is nyújt, kizárólag fehérgyarmati lakcímmel rendelkezők részére, ha a szülő igényelte és befizette az adott időszakra vonatkozó térítési díjat.
Akik jogosultak a szünidei étkezésre, térítésmentesen kaphatják az ebédet.
Jelentkezési határidők és feltételek:
a) nyári gyermekfelügyeletet: a szülők, törvényes képviselők 2020. június 19-ig (péntek) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával kérelmezhetik a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre elküldve, illetve személyesen a Hivatal 212-es irodájában,
b) kedvezményes étkeztetést: a szülő személyesen a Közétkeztetési Intézményben (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) kérheti. A június és július hónapra vonatkozó étkezési térítési díjat 2020. június 23-án 12 óráig, az augusztus hónapra esedékes díjat 2020. július 21-én 12 óráig lehet befizetni. Ügyfélfogadás szerdán és csütörtökön nincs. Befizetett étkezés visszamondására nincs lehetőség.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Játszóterek nyitása
TÁJÉKOZTATÓ
a játszóterek megnyitásáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a város területén lévő játszóterek megnyitásra kerülnek.
A Május 14 téren lévő játszótér a karbantartását követően várhatóan 2020. május 26-tól, míg a város többi játszótere 2020. május 23-tól korlátozás nélkül látogatható.
Kérjük a játszótérre a gyermekeket elkísérő felnőtteket, hogy a távolságtartás szabályait itt is maradéktalanul tartsák be.
Fehérgyarmat, 2020. május 21.
Dr. Péter Csaba
polgármester
Államkincstár tájékoztató
1.Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Piac működéséről
TÁJÉKOZTATÓ
a városi piac működésének módosításáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a városi piac működését 2020. május 16-tól az alábbiak szerint módosítom.
A piac továbbra is a megszokott napokon, kedden és szombaton az árusított termékekre vonatkozó korlátozás nélkül tart nyitva az alábbi szabályok betartása mellett:
-a 65. életévet betöltött személyek a piacot kizárólag 7-9 óra közötti időszakban látogathatják. Ebben az időszakban a piac területén, a kereskedők és az ott foglalkoztatottak kivételével 65. életévét be nem töltött személy nem tartózkodhat.
-a piac területén továbbra is mindenki köteles a szájat és az orrot eltakaró eszközt (pl.: maszk, kendő, sál stb.) viselni.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében biztosítja.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
• a lakosság évente egy alkalommal a felkínált időpontokból választva találhatja meg a számára ideális lomtalanítási időpontot.
• a lomok nem kerülnek ki a közterületre, megőrizzük közterületeink tisztaságát
• elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
• elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
• személyesen a - 4400 Nyíregyháza, Bokréta utca 22. szám alatti központi telephelyen, valamint a Kisvárdai Hulladékkezelő Központban és a Nagyecsedi Hulladékkezelő Központban
A további egyeztetések érdekében saját elérhetőségét kérjük minden esetben szíveskedjenek megadni!
HOVÁ HELYEZHETŐ A LOMHULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos vegyes hulladék (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4db személygépkocsi- , kerékpár-,, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lehetőség a keletkező hulladékok kezelésére:
vegyesen gyűjtött települési hulladék
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon, illetve hulladékudvarok igénybevétele
építési-bontási hulladékok
nyitott hulladékszállító konténer igénylésével, illetve hulladékudvarok igénybevétele
elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
új elektronikai berendezés vásárlása esetén a kereskedelmi egységnek történő átadás (internetes vásárlás esetén is), illetve hulladékudvarok igénybevétele
veszélyes hulladékok (festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek, akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek, gyógyszerek, veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek, fáradt olaj, stb..)
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás, illetve hulladékudvarok igénybevétele
ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék, folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Vízművek tájékoztató
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.