Ahhoz, hogy megfékezzük a járvány terjedését, Önökre is szükségünk van!
Hatalmas ugrásnak indult a hírek szerint a koronavírusos megbetegedések száma. Fehérgyarmat az első hullámban jól vizsgázott, ezért kérek minden lakost, hogy az alábbi javaslatokat tartsák meg, hogy együtt túl legyünk a második hullámon is:
- kerüljük a zsúfolt helyeket - tartsunk egymástól legalább 1,5 méter távolságot - zárt térben hordjunk maszkot úgy, hogy az a szájunkat és az orrunkat is eltakarja - mossunk és fertőtlenítsünk gyakran és alaposan kezet - köhögéskor és tüsszentéskor használjunk papírzsebkendőt és azt használat után egyből dobjuk a szemetesbe - fertőtlenítsük gyakran otthonunkat és használati tárgyainkat - kerüljük az érintkezést megfázás- vagy influenzagyanús betegekkel - ha jelentkeznek a tünetek, maradjunk otthon és hívjuk inkább telefonon háziorvosunkat
Ahhoz, hogy megfékezzük a járvány terjedését, Önökre is szükségünk van! Vigyázzunk egymásra!
dr. Boros Anita államtitkár asszonynak, hogy elfogadták meghívásunkat és velünk ünnepeltek.
Ismételten egy olyan intézmény átadásánál lehetünk jelen, amely még soha nem létezett városunkban. Nem felújítunk, hanem létrehozzunk valami újat, mely erősíti Fehérgyarmat térségi szerepét és városi rangját.
Ez a beruházás az összefogás erejéről is üzen nekünk itt élőknek.
Az, hogy ma itt állhatunk sok jó szándékú ember elkötelezett munkájára, erőfeszítésére volt szükség.
Köszönjük munkájukat, segítségüket!
A város lakossága és a képviselő-testület nevében köszönetemet fejezem ki a Magyar Kormánynak a beruházáshoz nyújtott támogatásért!
Dr. Péter Csaba
polgármester
Figyelem!!
Forgalomkorlátozás várható 2020. szeptember 11-től a Fehérgyarmat Tömöttvár és Kiss Ernő úti körforgalmi csomópontban útburkolat bontási és helyreállítási munkálatok miatt! A forgalomkorlátozások várhatóan 2020. szeptember 20-ig fennmaradnak. Kérem, hogy a forgalomkorlátozásokkal járó kellemetlenségek ellenére türelemmel, fokozott odafigyeléssel és egymást segítve közlekedjenek!
T Á J É K O Z T A T Ó
Fehérgyarmat Város Önkormányzata tájékoztatja a tisztelt lakosságot:
a Fehérgyarmat Kiss E. – Tömöttvár utca kereszteződésében lévő körforgalmi csomópontban süllyedéses úthiba alakult ki. A hiba okát több alkalommal szemrevételezték a közműszolgáltatók területgazdái és az út fenntartója a Magyar Közút. A vizsgálatok során kiderült, hogy a süllyedés oka, hogy egy használaton kívüli szennyvízvezeték sérülése, melybe betört a környezetében lévő homokos talaj, ezért a fölötte lévő út megsüllyedt. A Magyar Közút veszélyesnek ítélte a kialakult helyzetet, ezért a hálózat kezelője megbízott egy kivitelező céget, aki rövid időn belül megkezdi a javítási munkálatokat.
Az útburkolat felbontásra kerül 5X5 m-en. A használaton kívüli csövet injektáló anyaggal töltik ki, a későbbi hasonló vészhelyzet elkerülése érdekében, ezt követően kerülhet csak sor az útfelület kijavítására. A munkálatokat nehezíteni fogják, hogy a vezeték 5 m mélyen helyezkedik el és környezetét instabil szerkezetű homokréteg tölti ki.
A bontási és javítási munkálatokat 2020. szeptember 11-én (pénteken) a kivitelező megkezdi, melyek valószínűleg 2020. szeptember 20-ig eltartanak.
A munkálatokhoz forgalomtechnikai korlátozásokra lesz szükség, a rekonstrukció alatt a Kiss Ernő utca felől a Tömöttvár utcára kihajtó ága lezárásra kerül, e miatt csak kerülő úton lehet majd Csenger irányába közlekedni. A végső útfelület helyreállítása természetesen csak jóval később fejeződhet be teljesen, mivel az anyagok kötési idejét ebben az esetben is ki kell várni.
A helyreállítással járó kellemetlenségért elnézést kérek mindenkitől, de mindannyiunk közös érdeke a veszélyessé vált útfelület biztonságossá tétele és helyreállítása.
Kérem, hogy a forgalomkorlátozásokkal járó kellemetlenségek ellenére türelemmel, fokozott odafigyeléssel és egymást segítve közlekedjenek!
Fehérgyarmat, 2020. szeptember 10.
Dr. Péter Csaba
polgármester
Tisztelt Lakosok!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
a következő tanfolyamokat hirdeti meg EFOP-1.2.11-16-2017-00069 azonosító számú
pályázat keretében:
·Digitális fotózási és videózási kompetenciák
fejlesztése tanfolyam
Elkészült Fehérgyarmat új piaccsarnoka, a mintegy 500 millió forint értékű beruházást Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter jelenlétében adták át kedden a szatmári kisvárosban.
A tárcavezető beszédében kiemelte, a földszintes, háromhajós épület méltó a város regionális tekintélyéhez, a félmilliárd forint értékű befektetés pedig jól illeszkedik az Innovációs és Technológiai Minisztérium stratégiájához, a nemzeti, a gazdasági és környezeti fenntarthatósághoz.
A fejlesztés a kereskedelem ösztönzése mellett hozzájárul a munkanélküliség csökkentéséhez, a térség hagyományainak megőrzéséhez, illetve az épület tervezésénél energiahatékonysági szempontot is figyelembe vettek a tervezők - méltatta a beruházást Dr. Palkovics László.
A miniszter hangsúlyozta, a létesítmény megépítésével a helyi gazdasági együttműködés magasabb szintre lép, mivel a városüzemeltető társaság, a termelők és az önkormányzatok közötti megállapodással a kevésbé ismert vagy ismeretlen termelők is piacra tudnak majd jutni.
Dr. Péter Csaba (Fidesz-KDNP), Fehérgyarmat polgármestere köszöntőjében elmondta, az 1800 négyzetméter alapterületű, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program segítségével megépült modern piaccsarnok időjárási körülményektől függetlenül helyet biztosít a térség termelőinek áruik eladására és hozzájárul a város és a térség helyi gazdaságának bővüléséhez, valamint a lakosság életminőségének javításához.
Az évek óta húzódó, időközben forráshiányossá vált projekt megvalósításához 125 millió forintot biztosított a kormány - tette hozzá.
Dr. Tilki Attila, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, egy tanulmány szerint 2011-ben a helyi termékeket legalább öt százalékban a helyi piacokon értékesítették. Fontosnak nevezte, hogy ez az öt százalék növekedjen és ehhez hozzájáruljanak azok a térségi kistermelők is, akik portékáikat a megújult fehérgyarmati piacon keresztül tervezik értékesíteni.
ÁTADTÁK A JONACO FEHÉRGYARMATI KONZERVGYÁRÁNAK FEJLESZTÉSÉT
A kormány olyan szövetségeseket keres, akik fejlesztik egy adott térség gazdaságát, munkahelyeket teremtenek, valamint készen állnak a fejlődésre és a fejlesztésre - jelentette ki Palkovics László a konzerviparban tevékenykedő Jonaco Kft. gyártástechnológiai fejlesztésének átadásán a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fehérgyarmaton kedden.
Az innovációs és technológiai miniszter arról beszélt, Magyarország a fejlődés európai élmezőnyébe tartozik, ezt pedig a dolgozó magyar emberek munkája tette lehetségessé.
Mint mondta, ebben a tekintetben az elmúlt tíz év sikertörténet volt, tavaly a gazdaság öt százalékos növekedést produkált, amiben a koronavírus okozott zavart. A jól sikerült idei első negyedév után a második negyedévben főként az autóipar leállása okozott nagyobb mértékű visszaesést, a harmadik negyedévben viszont már látszik a gazdaság "visszapattanása".
Palkovics László a helyi fejlesztésre kitérve elmondta, a mostani tulajdonos tavaly vette át a konzervgyártó üzemet, bő fél év elteltével az akkori 26 dolgozóról 250-re nőtt a foglalkoztatottak létszáma, konzervgyártó kapacitását pedig hatszorosára növelte a társaság.
Ez a vállalkozás kifejezetten illeszkedik a térség mezőgazdaságához - mondta a tárcavezető, hozzátéve, hogy a következő időszakban az élelmiszergazdaság és élelmiszeripar területén olyan pályázati támogatás lesz elérhető, amely a Jonaco Kft.-hez hasonló cégeket célozza meg.
Szabó István, a kft. ügyvezetője elmondta, a koronavírus-járvány a társaság számára gazdasági nehézségeket okozott, ennek ellenére a cégvezetés a korábban elhatározott beruházások megvalósítása mellett döntött.
A nagyobbrészt saját forrásból, kétmilliárd forint körüli összegből megvalósított technológiaváltáshoz szükség volt a kormány támogatására, a konzervgyár újraindításához 200 millió, munkahelyteremtésre pedig 78 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a társaság - ismertette a cégvezető.
Megjegyezte, ezeknek köszönhetően valamennyi dolgozó munkahelyét sikerült megőrizni, a jövőben pedig a folytatódó gyártástechnológiai beruházások mellett a szennyvízkezelés korszerűsítését is szeretnék megvalósítani a fehérgyarmati üzemben.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata az Innovációs és Technológiai Minisztériummal együttműködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján
ezennel kiírja a 2021. évre
a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot
felsőoktatási hallgatók számára
a 2020/2021. tanév második és a 2021/2022. tanév első félévére vonatkozóan,
összhangban
§a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény
§a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
§a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről, valamint a közigazgatási, rendészeti és katonai felsőoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
§a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről, valamint a közigazgatási, rendészeti és katonai felsőoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 363/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet
§a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény
§az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
§az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)
§Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
§a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
§az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény
§az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet
§az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
§a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény (Btk),
vonatkozó rendelkezéseivel.
1. A pályázat célja
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer (a továbbiakban: Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer) célja az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer többszintű támogatási rendszer, amelynek pénzügyi fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által nyújtott támogatás, a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a felsőoktatási intézményi támogatás. Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos adatbázis-kezelői, koordinációs, a települési és megyei ösztöndíjjal kapcsolatos pénzkezelési feladatokat az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (a továbbiakban: Támogatáskezelő) végzi, míg az elbírálási feladatokat az ösztöndíjpályázathoz csatlakozó települési és megyei önkormányzatok látják el.
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer jogszabályi hátteréül a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet)és a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény szolgál.
2. A pályázók köre
A Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése alapján kizárólag Fehérgyarmat Város Önkormányzat területén állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.]
Az ösztöndíjpályázatra azok a Fehérgyarmat Város Önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező,hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók jelentkezhetnek, akik felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat.
Az ösztöndíjra pályázhatnak a 2020 szeptemberében felsőoktatási tanulmányaik utolsó évét megkezdő hallgatók is. Amennyiben az ösztöndíjas hallgatói jogviszonya 2021 őszén már nem áll fenn, úgy a 2021/2022. tanév első félévére eső ösztöndíj már nem kerül folyósításra.
Az ösztöndíjra pályázatot nyújthatnak be azok a hallgatók is, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatási intézményben a pályázás időpontjában szünetel. Az ösztöndíj folyósításának feltétele, hogy a 2020/2021. tanév második félévére a beiratkozott hallgató aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezzen.
Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:
-a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos és szerződéses állományú hallgatója
-doktori (PhD) képzésben vesz részt
-kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy vendéghallgatói képzésben vesz részt.
Amennyiben a pályázó a támogatást ismételten igénybe kívánja venni – a vonatkozó jogszabályok biztosította keretek között –, úgy az ösztöndíj-pályázatot a következő évi pályázati fordulókban újra be kell nyújtania.
3. A pályázat benyújtásának módja és határideje
A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:
https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx
Azok a pályázók, akik a korábbi pályázati években regisztráltak a rendszerben, már nem regisztrálhatnak újra, ők a meglévő felhasználónév és jelszó birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A pályázói regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok rögzítése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A pályázati űrlapot minden fordulóban újra ki kell tölteni! A személyes és pályázati adatok ellenőrzését, rögzítését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az EPER-Bursa rendszerben igazolni. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt.
A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történő benyújtásának
határideje: 2020. november 5.
A pályázatot az EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan kinyomtatva, aláírva kizárólag Fehérgyamat Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában Matécsa Zsoltné hatósági irodavezetőnél (II. emelet 202 szoba) kell benyújtani.
A pályázat kötelező mellékletei:
a)A felsőoktatási intézmény által kibocsátott hallgatói jogviszony-igazolás a 2020/2021. tanév első félévéről.
Amennyiben a pályázó egy időben több felsőoktatási intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, pályázatában csak azt a felsőoktatási intézményt kell megneveznie, amellyel elsőként létesített hallgatói jogviszonyt. A felsőoktatási intézmények szerződése alapján folyó, közösen meghirdetett – egyik szakon nem hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár – kétszakos képzés esetében a hallgató az állami felsőoktatási intézményt köteles megnevezni.
b)Igazolás a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó jövedelméről.
c)ADATLAP Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Pályázat elbírálásához.
A pályázati űrlap csak a fent meghatározott kötelező mellékletekkel együtt érvényes, valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül.
Egy háztartásban élők:a pályázó lakóhelye szerinti lakásban életvitelszerűen együttlakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek.
Jövedelem:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4. § (1) bekezdés a) pontja alapján az elismert költségekkel és a befizetési kötelezettséggel csökkentett
- aa) a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szjatv.) szerint meghatározott, belföldről vagy külföldről származó - megszerzett - vagyoni érték (bevétel), ideértve az Szjatv. 1. számú melléklete szerinti adómentes bevételt, és
- azon bevétel, amely után az egyszerűsített vállalkozói adóról, a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló törvény, vagy az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló törvény szerint adót, illetve hozzájárulást kell fizetni.
Elismert költségnek minősül a személyi jövedelemadóról szóló törvényben elismert költség, valamint a fizetett tartásdíj. Ha a magánszemély az egyszerűsített vállalkozói adó vagy egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás alapjául szolgáló bevételt szerez, a bevétel csökkenthető a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint elismert költségnek minősülő igazolt kiadásokkal, ennek hiányában a bevétel 40%-ával. Ha a mezőgazdasági őstermelő adóévi őstermelésből származó bevétele nem több a kistermelés értékhatáránál (illetve ha részére támogatást folyósítottak, annak a folyósított támogatással növelt összegénél), akkor a bevétel csökkenthető az igazolt költségekkel, továbbá a bevétel 40%-ának megfelelő összeggel, vagy a bevétel 85%-ának, illetőleg állattenyésztés esetén 94%-ának megfelelő összeggel.
Befizetési kötelezettségnek minősül a személyi jövedelemadó, az egyszerűsített vállalkozási adó, a magánszemélyt terhelő egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás, egészségügyi hozzájárulás és járulék, egészségügyi szolgáltatási járulék, nyugdíjjárulék, nyugdíjbiztosítási járulék, magán-nyugdíjpénztári tagdíj és munkavállalói járulék.
Nem minősül jövedelemnek
a)a rendkívüli települési támogatás, a lakásfenntartási támogatás, az adósságcsökkentési támogatás, valamint a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, a gyógyszerkiadások viseléséhez és a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtott települési támogatás,
b)a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 20/A. §-a szerinti támogatás, a Gyvt. 20/B. §-ának (4)-(5) bekezdése szerinti pótlék, a nevelőszülők számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány,
c)az anyasági támogatás,
d)a tizenharmadik havi nyugdíj és a szépkorúak jubileumi juttatása,
e)a személyes gondoskodásért fizetendő személyi térítési díj megállapítása kivételével a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli közlekedési kedvezményei, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági támogatás,
f)a fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított juttatás,
g)az alkalmi munkavállalói könyvvel történő munkavégzésnek, az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján történő munkavégzésnek, valamint a természetes személyek között az adórendszeren kívüli keresettel járó foglalkoztatásra vonatkozó rendelkezések alapján háztartási munkára létesített munkavégzésre irányuló jogviszony keretében történő munkavégzésnek (a továbbiakban: háztartási munka) a havi ellenértéke,
h)a házi segítségnyújtás keretében társadalmi gondozásért kapott tiszteletdíj,
i)az energiafelhasználáshoz nyújtott támogatás,
j)a szociális szövetkezet valamint a közérdekű nyugdíjas szövetkezet öregségi nyugdíjban vagy átmeneti bányász járadékban részesülő tagja által a szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a személyi jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel,
k)az életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan, illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékének azon része, amelyből az eladást vagy átruházást követő egy éven belül az eladó vagy átruházó saját, vagy közeli hozzátartozója életvitelszerű, tényleges lakhatásának célját szolgáló ingatlan vagy vagyoni értékű jog vásárlására kerül sor,
l)az elengedett tartozás, illetve a megszűnt kötelezettség, ha a tartozás elengedésére vagy a kötelezettség megszűnésére a természetes személyek adósságrendezési eljárásában, továbbá közüzemi szolgáltatás szolgáltatója, illetve pénzügyi intézmény által, az adós megélhetését veszélyeztető szociális helyzete miatt került sor.
4. Adatkezelés
A pályázó pályázata benyújtásával büntetőjogi felelősséget vállal azért, hogy az EPER-Bursa rendszerben rögzített, a pályázati űrlapon és mellékleteiben általa feltüntetett adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszi, hogy amennyiben a pályázati űrlapon és mellékleteiben nem a valóságnak megfelelő adatokat tüntet fel, úgy a Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszerből pályázata kizárható, a megítélt támogatás visszavonható.
A pályázat benyújtásával a pályázó tudomásul veszi, hogy a Támogatáskezelő, az önkormányzatok és a felsőoktatási intézmény a pályázati dokumentációba foglalt személyes adatait az ösztöndíjpályázat lebonyolítása és a támogatásra való jogosultság ellenőrzése céljából az ösztöndíj támogatás életciklusa alatt kezelheti a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletében (továbbiakban: GDPR) foglaltak szerint. Az adatkezelésről, az adatkezeléssel kapcsolatos jogairól, az általa igénybe vehető jogorvoslati lehetőségekről részletes tájékoztatás található a Támogatáskezelő honlapján az Adatvédelmi tájékoztatóban az alábbi elérhetőségen:
A beérkezett pályázatokat Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete bírálja el 2020. december 4-ig:
a) az elbíráló önkormányzat a pályázókat hiánypótlásra szólíthatja fel a formai ellenőrzés és az elbírálás során, az önkormányzat által meghatározott határidőben, amely azonban nem lépheti túl a pályázatok önkormányzati elbírálási határidejét. Az önkormányzat hiánypótlást csak olyan dokumentumokra kérhet be, amelyeket a pályázati kiírásban feltüntetett. A hiánypótlási határidő:3 nap;
b) az ösztöndíj elbírálása kizárólag szociális rászorultság alapján, a pályázó tanulmányi eredményétől függetlenül történik. Az elutasítás indoklásaként nem jelölhetők meg olyan okok, amelyeket a formai ellenőrzés vizsgál és azon megfelelőként lettek megjelölve;
c) az EPER-Bursa rendszerben nem rögzített, nem a rendszerből nyomtatott pályázati űrlapon, határidőn túl benyújtott, vagy formailag nem megfelelő pályázatokat a bírálatból kizárja, és kizárását írásban indokolja;
d) minden, határidőn belül, postai úton vagy személyesen benyújtott pályázatot befogad, minden formailag megfelelő pályázatot érdemben elbírál, és döntését írásban indokolja;
e) csak az önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező pályázókat részesítheti támogatásban;
f) az elbírálás során korra, fajra, nemre, bőrszínre, felekezeti vagy világnézeti hovatartozásra, tanulmányi eredményre tekintet nélkül, kizárólag a pályázó szociális rászorultságának objektív vizsgálata alapján járhat el.
A pályázó Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete döntése ellen fellebbezéssel nem élhet,a pályázati döntés ellen érdemben nincs helye jogorvoslatnak.A támogatási döntéssel szemben kifogást eljárásjogi jogszabálysértésre történő hivatkozással, a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 5 napon belül lehet benyújtani az illetékes önkormányzat jegyzőjénél. A felmerült kifogással kapcsolatban az önkormányzat jegyzőjének haladéktalanul értesítenie kell a Támogatáskezelőt.
A megítélt ösztöndíjat az önkormányzat visszavonhatja abban az esetben, ha az ösztöndíjas elköltözik a települési önkormányzat területéről. A települési önkormányzat ebben az esetben határozatban rendelkezik a támogatás visszavonásáról. A határozat csak a meghozatalát követő tanulmányi félévtől ható hatállyal hozható meg.
6. Értesítés a pályázati döntésről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete a meghozott döntéséről és annak indokáról 2020. december 8-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül elektronikusan vagy postai úton küldött levélben értesíti a pályázókat.
A Támogatáskezelő az önkormányzati döntési listák érkeztetését követően 2021. január 15-ig értesíti a települési önkormányzatok által nem támogatott pályázókat az önkormányzati döntésről az EPER-Bursa rendszeren keresztül.
A Támogatáskezelő az elbírálás ellenőrzését és az intézményi ösztöndíjrészek megállapítását követően 2021. március 9-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül értesíti a települési önkormányzat által támogatásban részesített pályázókat a Bursa Hungarica ösztöndíj teljes összegéről és az ösztöndíj-folyósítás módjáról.
7. Az ösztöndíj folyósításának feltételei
A felsőoktatási intézményeknek az ösztöndíj kifizetést megelőzően az ösztöndíjra való jogosultságot a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 85/E. § (3) bekezdésében és a 112. § (9)-(10) bekezdésében foglaltak figyelembevételével kell megállapítania.
Az ösztöndíj csak azokban a hónapokban kerül folyósításra, amelyekben a pályázó beiratkozott, aktív hallgatója a felsőoktatási intézménynek.
Az ösztöndíj-folyósítás feltétele, hogy a támogatott pályázó hallgatói jogviszonya a 2020/2021. tanév második félévében megfeleljen a pályázati kiírásnak. Amennyiben a támogatott pályázó hallgatói jogviszonya nem felel meg a pályázati kiírásnak, a támogatott az ösztöndíjra való jogosultságát az adott félévben elveszíti. Azokban a hónapokban, amelyekben a hallgató hallgatói jogviszonya szünetel, vagy nem felel meg a pályázati kiírás feltételeinek, az ösztöndíj folyósítása a folyósítás véghatáridejének módosulása nélkül, teljes egészében szünetel.
8. Az ösztöndíj folyósítása
Az ösztöndíj időtartama 10 hónap, azaz két egymást követő tanulmányi félév:
a 2020/2021. tanév második (tavaszi), illetve a 2021/2022. tanév első (őszi) féléve.
Az önkormányzatok egy tanulmányi félévre egy összegben utalják át a Támogatáskezelő Bursa Hungarica számlájára a támogatott hallgatók öthavi önkormányzati támogatási összegét. A Támogatáskezelő a beérkezett önkormányzati ösztöndíjrészeket a kifizetőhelyek (felsőoktatási intézmények) szerint újracsoportosítja, majd a jogosult hallgatók után továbbutalja a kifizető felsőoktatási intézményekhez abban az esetben, ha a felsőoktatási intézmény a hallgatók jogosultságát visszaigazolta, és az önkormányzat utalási kötelezettségét teljesítve a pontos támogatási összeget továbbította a Támogatáskezelő számlájára.
Az intézményi ösztöndíjrész forrása az 51/2007. (III. 26.)Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése értelmében az intézmények költségvetésében megjelölt elkülönített forrás.
Az ösztöndíjat (mind az önkormányzati, mind az intézményi ösztöndíjrészt) az a felsőoktatási intézmény folyósítja a hallgatónak, amelytől a hallgató – az állami költségvetés terhére – a hallgatói juttatásokat kapja. Amennyiben a hallgató egy időben több felsőoktatási intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, az a felsőoktatási intézmény folyósítja számára az ösztöndíjat, amellyel elsőként létesített hallgatói jogviszonyt. A felsőoktatási intézmények szerződése alapján folyó, közösen meghirdetett – egyik szakon nem hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár – kétszakos képzés esetében a hallgató számára az állami felsőoktatási intézmény folyósítja az ösztöndíjat. A kifizetés előtt a jogosultságot, valamint a hallgatói jogviszony fennállását az intézmény megvizsgálja.
Az ösztöndíj folyósításának kezdete legkorábban 2021 márciusa.
Az önkormányzati ösztöndíjrész kifizetése a tavaszi félévben március, az őszi félévben október hónaptól, de legkésőbb a felsőoktatási intézményhez történő átutalást követő első ösztöndíj-kifizetéskor indul, majd a továbbiakban az ösztöndíjfizetés rendje szerint történik.
Az intézményi ösztöndíjrész folyósítása március, illetve október hónapban kezdődik, azt a hallgatói juttatásokkal azonos rendben kell kifizetni. Az intézményi ösztöndíjrészt abban az esetben is ki kell fizetni, ha az önkormányzati ösztöndíjrész fedezete nem áll rendelkezésre az intézmény számláján. Az intézményi ösztöndíjrész független minden más, a felsőoktatási intézményben folyósított támogatástól.
Az elnyert ösztöndíjat közvetlen adó- és TB-járulékfizetési kötelezettség nem terheli (lásd a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 1. sz. melléklet 3.2.6. és 4.17. pontját).
Az ösztöndíjas a tanulmányi félév lezárását követően (június 30., január 31.) a jogosultsági bejegyzéssel kapcsolatos kifogást nem tehet, illetve a ki nem fizetett ösztöndíjára már nem tarthat igényt.
9. A pályázók értesítési kötelezettségei
Az ösztöndíjban részesülő hallgató köteles az ösztöndíj folyósításának időszaka alatt minden, az ösztöndíj folyósítását érintő változásról haladéktalanul (de legkésőbb 15 napon belül) írásban értesítenia folyósító felsőoktatási intézményt ésa Támogatáskezelőt (levelezési cím: Bursa Hungarica 1381 Budapest, Pf. 1418)[1]. A bejelentést az EPER-Bursa rendszeren keresztül kell kezdeményeznie. Az értesítési kötelezettséget a hallgató 5 munkanapon belül köteles teljesíteni az alábbi adatok változásakor:
-tanulmányok halasztása;
-tanulmányok helyének megváltozása (az új felsőoktatási intézmény, kar, szak megnevezésével);
-tanulmányi státusz (munkarend, képzési forma, finanszírozási forma) változása;
-személyes adatainak (név, lakóhely, elektronikus levelezési cím) változása.
Az az ösztöndíjas, aki értesítési kötelezettségének elmulasztása miatt esik el az ösztöndíj folyósításától, a tanulmányi félév lezárását követően, legkésőbb június 30-ig, illetve január 31-ig ki nem fizetett ösztöndíjára már nem tarthat igényt.
Az ösztöndíjas 30 napon belül köteles a jogosulatlanul felvett ösztöndíjat a folyósító felsőoktatási intézmény részére visszafizetni.
Az ösztöndíjas lemondhat a számára megítélt támogatásról, amit az EPER-Bursa rendszerben kezdeményezhet és az onnan letölthető Lemondó nyilatkozatot aláírva, postai úton, ajánlott levélként megküldve a Támogatáskezelő címére jelenthet be. A Lemondó nyilatkozat beküldésével az ösztöndíjas a nyertes ösztöndíjpályázatát megszünteti, azaz a megjelölt félévről és az ösztöndíj további félévi részleteiről is lemond.
Amennyiben megállapítást nyer, hogy a pályázó a pályázatban nem a valóságnak megfelelő adatokat szolgáltatta vagy a pályázati feltételeknek egyébként nem felel meg, támogatásban nem részesülhet még abban az esetben sem, ha az ösztöndíj elnyeréséről szóló tájékoztatást már kézhez vette.
10. Lebonyolítás
Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos központi adatbázis-kezelői, koordinációs, a települési és a megyei önkormányzati ösztöndíjjal kapcsolatos pénzkezelési feladatokat a Támogatáskezelő látja el.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata az Innovációs
és Technológiai Minisztériummal
együttműködve, az 51/2007. (III. 26.)
Kormányrendelet alapján ezennel kiírja a 2021. évre
a Bursa Hungarica Felsőoktatási
Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot
felsőoktatási tanulmányokat kezdeni
kívánó fiatalok számára,
összhangban
§a nemzeti
felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény
§a
felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő
egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet
§a Nemzeti
Közszolgálati Egyetemről, valamint a közigazgatási, rendészeti és katonai
felsőoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény
§a Nemzeti
Közszolgálati Egyetemről, valamint a közigazgatási, rendészeti és katonai
felsőoktatásról szóló 2011. évi CXXXII. törvény egyes rendelkezéseinek
végrehajtásáról szóló 363/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet
§a szociális
igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény
§az
államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
§az
államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.)
Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)
§Magyarország
helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
§a
polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi
LXVI. törvény
§az elektronikus
ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi
CCXXII. törvény
§az elektronikus
ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet
§az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény
§a Büntető
Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény (Btk),
vonatkozó rendelkezéseivel.
1.A pályázat célja
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati
Ösztöndíjrendszer (a továbbiakban: Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer) célja az
esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok
felsőoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica
Ösztöndíjrendszer többszintű támogatási rendszer, amelynek pénzügyi
fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által nyújtott
támogatás; a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a felsőoktatási
intézményi támogatás. Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos adatbázis-kezelői,
koordinációs, a települési és megyei ösztöndíjjal kapcsolatos pénzkezelési
feladatokat az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (továbbiakban: Támogatáskezelő)
végzi, míg az elbírálási feladatokat az ösztöndíjpályázathoz csatlakozó
települési és megyei önkormányzatok látják el.
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer
jogszabályi hátteréül a felsőoktatásban
részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló
51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet) és a nemzeti felsőoktatásról szóló
2011. évi CCIV. törvény szolgál.
2.Pályázók köre
A
Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III.26.) Kormányrendelet 18. § (2)
bekezdése alapján kizárólag Fehérgyarmat Város Önkormányzat területén
állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A
Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és
lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely”
fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud
igazolni.]
Az ösztöndíjpályázatra azok Fehérgyarmat
Város Önkormányzat területén
lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű fiatalok
jelentkezhetnek, akik:
a) a 2020/2021. tanévben utolsó éves, érettségi
előtt álló középiskolások;
vagy
b) felsőfokú végzettséggel nem rendelkező,
felsőoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek;
és a
2021/2022. tanévtől kezdődően felsőoktatási intézmény keretében teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező
alapképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatásiszakképzésben
kívánnak részt venni.
Nem
részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:
-a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatot ellátó szervek hivatásos és
szerződéses állományú hallgatója
-doktori (PhD) képzésben vesz részt
-kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy
vendéghallgatói képzésben vesz részt.
A pályázók közül csak azok részesülhetnek
ösztöndíjban, akik a 2021. évi felsőoktatási felvételi eljárásban először
nyernek felvételt felsőoktatási intézménybe és tanulmányaikat a 2021/2022.
tanévben ténylegesen megkezdik.
3.A pályázat benyújtásának módja és határideje
A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica
Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (a továbbiakban:
EPER-Bursa rendszer) egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:
https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx
Azok a pályázók, akik a korábbi pályázati években
regisztráltak a rendszerben, már nem regisztrálhatnak újra, ők a meglévő
felhasználónév és jelszó birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe.
Amennyiben jelszavukat elfelejtették, az Elfelejtett
jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A pályázói regisztrációt követően
lehetséges a pályázati adatok rögzítése a csatlakozott önkormányzatok
pályázói részére. A személyes és pályázati adatok ellenőrzését, rögzítését követően
a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál
kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban
meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban
meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül.
A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az EPER-Bursa
rendszerben igazolni. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek
részt.
A pályázat rögzítésének
és az önkormányzathoz történő benyújtásának
határideje: 2020.
november 5.
A pályázatot az
EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan kinyomtatva, aláírva kizárólag
Fehérgyamat Város Önkormányzat
Polgármesteri Hivatalában Matécsa Zsoltné hatósági irodavezetőnél (II. emelet
202 szoba) kell benyújtani.
A
pályázat kötelező mellékletei:
1.Igazolás
a pályázó és a pályázóval egy háztartásban élők egy főre jutó havi nettó
jövedelméről.
2.ADATLAP Bursa Hungarica
Felsőoktatási Önkormányzati Pályázat elbírálásához.
A pályázati űrlap csak a fent meghatározott
kötelező mellékletekkel együtt érvényes, valamely melléklet hiányában a
pályázat formai hibásnak minősül.
Egy háztartásban élők:a pályázó állandó lakóhelye szerinti lakásban
életvitelszerűen együttlakó, ott bejelentett vagy tartózkodási hellyel
rendelkező személyek.
Jövedelem:
A szociális
igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 4. § (1)
bekezdés a) pontja alapján az elismert
költségekkel és a befizetési kötelezettséggel csökkentett
- aa) a személyi
jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szjatv.)
szerint meghatározott, belföldről vagy külföldről származó - megszerzett -
vagyoni érték (bevétel), ideértve az Szjatv. 1. számú melléklete szerinti
adómentes bevételt, és
- az a
bevétel, amely után az egyszerűsített vállalkozói adóról, a kisadózó
vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló törvény, vagy az
egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló törvény szerint adót,
illetve hozzájárulást kell fizetni.
Elismert költségnek minősül
a személyi jövedelemadóról szóló törvényben elismert költség, valamint a
fizetett tartásdíj. Ha a magánszemély az egyszerűsített vállalkozói adó vagy
egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás alapjául szolgáló bevételt szerez,
a bevétel csökkenthető a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint
elismert költségnek minősülő igazolt kiadásokkal, ennek hiányában a bevétel
40%-ával. Ha a mezőgazdasági őstermelő adóévi őstermelésből származó bevétele
nem több a kistermelés értékhatáránál (illetve ha részére támogatást
folyósítottak, annak a folyósított támogatással növelt összegénél), akkor a
bevétel csökkenthető az igazolt költségekkel, továbbá a bevétel 40%-ának
megfelelő összeggel, vagy a bevétel 85%-ának, illetőleg állattenyésztés esetén
94%-ának megfelelő összeggel.
Befizetési kötelezettségnek minősül a személyi jövedelemadó, az egyszerűsített
vállalkozási adó, a magánszemélyt terhelő egyszerűsített közteherviselési
hozzájárulás, egészségügyi hozzájárulás és járulék, egészségügyi szolgáltatási
járulék, nyugdíjjárulék, nyugdíjbiztosítási járulék, magán-nyugdíjpénztári
tagdíj és munkavállalói járulék.
Nem minősül jövedelemnek
a)a rendkívüli települési támogatás, a lakásfenntartási támogatás, az
adósságcsökkentési támogatás, valamint a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres
kiadások viseléséhez, a gyógyszerkiadások viseléséhez és a lakhatási
kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtott
települési támogatás,
b)a
rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a gyermekek védelméről és a gyámügyi
igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 20/A. §-a
szerinti támogatás, a Gyvt. 20/B. §-ának (4)-(5) bekezdése szerinti pótlék, a
nevelőszülők számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány,
c)az anyasági támogatás,
d)a tizenharmadik havi nyugdíj és a szépkorúak
jubileumi juttatása,
e)a
személyes gondoskodásért fizetendő személyi térítési díj megállapítása
kivételével a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli közlekedési
kedvezményei, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági támogatás,
f)a
fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított
juttatás,
g)az alkalmi munkavállalói könyvvel történő
munkavégzésnek, az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján
történő munkavégzésnek, valamint a természetes személyek között az
adórendszeren kívüli keresettel járó foglalkoztatásra vonatkozó rendelkezések
alapján háztartási munkára létesített munkavégzésre irányuló jogviszony
keretében történő munkavégzésnek (a továbbiakban: háztartási munka) a havi
ellenértéke,
h)a házi segítségnyújtás keretében társadalmi
gondozásért kapott tiszteletdíj,
i)az energiafelhasználáshoz nyújtott támogatás,
j)a
szociális szövetkezet valamint a közérdekű nyugdíjas szövetkezet öregségi
nyugdíjban vagy átmeneti bányász járadékban részesülő tagja által a
szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a személyi
jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel,
k)az
életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott
ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan,
illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékének azon része, amelyből az
eladást vagy átruházást követő egy éven belül az eladó vagy átruházó saját, vagy
közeli hozzátartozója életvitelszerű, tényleges lakhatásának célját szolgáló
ingatlan vagy vagyoni értékű jog vásárlására kerül sor,
l)az
elengedett tartozás, illetve a megszűnt kötelezettség, ha a tartozás
elengedésére vagy a kötelezettség megszűnésére a természetes személyek
adósságrendezési eljárásában, továbbá közüzemi szolgáltatás szolgáltatója,
illetve pénzügyi intézmény által, az adós megélhetését veszélyeztető szociális
helyzete miatt került sor.
4. Adatkezelés
A pályázó pályázata benyújtásával
büntetőjogi felelősséget vállal azért, hogy az EPER-Bursa rendszerben
rögzített, a pályázati űrlapon és mellékleteiben az általa feltüntetett adatok
a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszi, hogy amennyiben a pályázati űrlapon
és mellékleteiben nem a valóságnak megfelelő adatokat tüntet fel, úgy a Bursa
Hungarica Ösztöndíjrendszerből pályázata kizárható, a megítélt támogatás
visszavonható.
A pályázat benyújtásával a pályázó tudomásul
veszi, hogy a Támogatáskezelő, az önkormányzatok és a felsőoktatási intézmény a
pályázati dokumentációba foglalt személyes adatait az ösztöndíjpályázat
lebonyolítása és a támogatásra való jogosultság ellenőrzése céljából az
ösztöndíj támogatás életciklusa alatt kezelheti a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről
szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletében
(továbbiakban: GDPR) foglaltak szerint. Az adatkezelésről, az adatkezeléssel
kapcsolatos jogairól, az általa igénybe vehető jogorvoslati lehetőségekről
részletes tájékoztatás található a Támogatáskezelő honlapján az Adatvédelmi
tájékoztatóban az alábbi elérhetőségen:
A pályázók büntetőjogi felelősségük tudatában
kijelentik, hogy a pályázati űrlap benyújtásakor felsőfokú végzettséggel nem
rendelkeznek, felsőoktatási intézménybe még nem nyertek felvételt.
5. A
pályázat elbírálása
A beérkezett pályázatokat Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő-testülete bírálja el 2020. december 4-ig:
a) Az
elbíráló önkormányzat a pályázókat hiánypótlásra szólíthatja fel a formai
ellenőrzés és az elbírálás során, az önkormányzat által meghatározott
határidőben, amely azonban nem lépheti túl a pályázatok önkormányzati
elbírálási határidejét. Az önkormányzat hiánypótlást csak olyan dokumentumokra
kérhet be, amelyeket a pályázati kiírásban feltüntetett. A hiánypótlási határidő:3 nap;
b) az ösztöndíj
elbírálása kizárólag szociális rászorultság alapján, a pályázó tanulmányi
eredményétől függetlenül történik. Az elutasítás indoklásaként nem jelölhetők
meg olyan okok, amelyeket a formai ellenőrzés vizsgál és azon megfelelőként
lettek megjelölve;
c) az EPER-Bursa
rendszerben nem rögzített, nem a rendszerből nyomtatott pályázati űrlapon, a
határidőn túl benyújtott, vagy formailag nem megfelelő pályázatokat a
bírálatból kizárja, és kizárását írásban indokolja;
d) minden, határidőn belül,
postai úton vagy személyesen benyújtott pályázatot befogad, minden formailag
megfelelő pályázatot érdemben elbírál, és döntését írásban indokolja;
e) csak az önkormányzat területén
lakóhellyel rendelkező pályázókat részesítheti támogatásban;
f) az elbírálás során
korra, fajra, nemre, bőrszínre, felekezeti vagy világnézeti hovatartozásra,
tanulmányi eredményre tekintet nélkül, kizárólag a pályázó szociális
rászorultságának objektív vizsgálatára tekintettel járhat el.
A pályázó Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő-testülete döntése ellen fellebbezéssel nem élhet,a pályázati döntés
ellen érdemben nincs helye jogorvoslatnak.A támogatási döntéssel
szemben kifogást eljárásjogi jogszabálysértésre történő hivatkozással, a
döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 5 napon belül lehet benyújtani
az illetékes önkormányzat jegyzőjénél. A felmerült kifogással kapcsolatban
az önkormányzat jegyzőjének haladéktalanul értesítenie kell a Támogatáskezelőt.
A "B" típusú
ösztöndíjasok szociális rászorultságát az önkormányzat évente egyszer jogosult
és köteles felülvizsgálni. Amennyiben az ösztöndíjas a szociális rászorultság
vizsgálata során az önkormányzat által kért igazolásokat nem bocsátja
rendelkezésre, vagy az önkormányzattal a vizsgálat során az együttműködést
egyéb módon kifejezetten megtagadja, az önkormányzat az ösztöndíjas szociális
rászorultságának megszűntét vélelmezi, azaz az ösztöndíjas ösztöndíját
elveszíti. A települési önkormányzat ebben
az esetben határozatban rendelkezik a támogatás visszavonásáról. A határozat
csak a meghozatalát követő tanulmányi félévtől ható hatállyal hozható meg.
A
felsőoktatási intézménybe jelentkezők számára megítélt támogatást az
önkormányzat visszavonhatja abban az esetben is, ha az ösztöndíjas elköltözik a
települési önkormányzat területéről. A települési önkormányzat ebben az esetben
határozatban rendelkezik a támogatás visszavonásáról. A határozat csak a
meghozatalát követő tanulmányi félévtől ható hatállyal hozható meg.
6.
Értesítés a pályázati döntésről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő-testülete a meghozott döntéséről és annak
indokáról 2020. december 8-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül elektronikusan
vagy postai úton küldött levélben értesíti a pályázókat.
A Támogatáskezelő az önkormányzati döntési
listák érkeztetését követően 2021. január 15-ig értesíti a települési önkormányzatok
által nem támogatott pályázókat az önkormányzati döntésről az EPER-Bursa rendszeren keresztül.
A Támogatáskezelő az
elbírálás ellenőrzését és az intézményi ösztöndíjrészek megállapítását követően
2021. március 9-ig az EPER-Bursa rendszeren keresztül értesíti a települési
önkormányzat által támogatásban részesített pályázókat a Bursa Hungarica
ösztöndíj teljes összegéről és az ösztöndíj-folyósítás módjáról.
A pályázóa felsőoktatási intézmény felvételi
döntésről szóló határozata vagy az
Oktatási Hivatal besorolási határozatamásolatának megküldésével
köteles 2021. augusztus 31-ig a Támogatáskezelő részére bejelenteni, hogy a 2021/2022. tanévben melyik felsőoktatási intézményben kezdi meg
tanulmányait. Továbbá a pályázó köteles nyilatkozni arról, hogy a 2021. évi felsőoktatási
felvételi évet megelőzően nyert-e felvételt felsőoktatási intézménybe. Az a
pályázó, aki értesítési kötelezettségének nem tesz eleget, az ösztöndíj
folyósításából és az ösztöndíjrendszer következő évi fordulójából kizárható.
Amennyiben a "B" típusú pályázat során támogatásban részesülő
ösztöndíjas a támogatás időtartama alatt sikeresen pályázik "A" típusú ösztöndíjra, "B"
típusú ösztöndíját automatikusan elveszti.
7. Az
ösztöndíj folyósításának feltételei
Az ösztöndíj-folyósítás feltétele, hogy a
támogatott pályázó hallgatói jogviszonya a 2021/2022. tanév első félévében
megfeleljen a pályázati kiírásnak. Amennyiben a támogatott pályázó hallgatói
jogviszonya nem felel meg a pályázati kiírásnak, a támogatott az ösztöndíjra
való jogosultságát elveszíti.
Az ösztöndíj csak azokban a hónapokban kerül
folyósításra, amelyekben a pályázó beiratkozott, aktív jogviszonnyal rendelkező
hallgatója a felsőoktatási intézménynek.
A felsőoktatási intézményeknek az ösztöndíj
kifizetést megelőzően az ösztöndíjra való jogosultságot a nemzeti
felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 85/E. § (3) bekezdésében és a
112. § (9)-(10) bekezdésében foglaltak figyelembevételével kell megállapítania.
Azokban
a hónapokban, amelyekben a hallgató hallgatói jogviszonya szünetel, vagy nem
felel meg a pályázati kiírás feltételeinek, kivéve, ha az a folyósítás első
féléve, az ösztöndíj folyósítása - a folyósítás véghatáridejének módosítása
nélkül - teljes egészében szünetel.
8. Az
ösztöndíj folyósítása
Az ösztöndíj időtartama 3x10 hónap, azaz hat egymást követő tanulmányi félév:
a 2021/2022. tanév, a 2022/2023. tanév és a 2023/2024.
tanév.
Az ösztöndíj
folyósításának kezdete a 2021/2022. tanév első féléve.
Az önkormányzatok egy tanulmányi félévre egy
összegben utalják át a Támogatáskezelő Bursa Hungarica számlájára a támogatott
hallgatók öthavi önkormányzati támogatási összegét. A Támogatáskezelő a
beérkezett önkormányzati ösztöndíjrészeket a kifizetőhelyek (felsőoktatási
intézmények) szerint újracsoportosítja, majd a jogosult hallgatók után
továbbutalja a kifizető felsőoktatási intézményekhez abban az esetben, ha a
felsőoktatási intézmény a hallgatók jogosultságát visszaigazolta, és az
önkormányzat utalási kötelezettségét teljesítve a pontos támogatási összeget
továbbította a Támogatáskezelő számlájára.
Az intézményi ösztöndíjrész forrása az 51/2007. (III. 26.)Korm. rendelet 18. § (3) bekezdése értelmében az
intézmények költségvetésében megjelölt elkülönített forrás.
Az ösztöndíjat (mind az önkormányzati, mind az
intézményi ösztöndíjrészt) az a felsőoktatási intézmény folyósítja a
hallgatónak, amelytől a hallgató – az állami költségvetés terhére – a hallgatói
juttatásokat kapja. Amennyiben a hallgató egy időben több felsőoktatási
intézménnyel is hallgatói jogviszonyban áll, az a felsőoktatási intézmény folyósítja
számára az ösztöndíjat, amellyel elsőként létesített hallgatói jogviszonyt. A
felsőoktatási intézmények szerződése alapján folyó, közösen meghirdetett –
egyik szakon nem hitéleti, a másik szakon hitoktató, illetve hittanár –
kétszakos képzés esetében a hallgató számára az állami felsőoktatási intézmény folyósítja
az ösztöndíjat. A kifizetés előtt a jogosultságot, valamint a hallgatói
jogviszony fennállását az intézmény megvizsgálja.
Az ösztöndíj folyósításának kezdete legkorábban
2021 októbere.
Az önkormányzati ösztöndíjrész kifizetése az
őszi félévekben október, a tavaszi félévekben március hónaptól, de legkésőbb a
felsőoktatási intézményhez történő átutalást követő első ösztöndíj-kifizetéskor
indul, majd a továbbiakban az ösztöndíjfizetés rendje szerint történik.
Az intézményi ösztöndíjrész folyósítása
október, illetve március hónapban kezdődik, azt a hallgatói juttatásokkal
azonos rendben kell kifizetni. Az intézményi ösztöndíjrészt abban az esetben is
ki kell fizetni, ha az önkormányzati ösztöndíjrész fedezete nem áll rendelkezésre
az intézmény számláján. Az intézményi ösztöndíjrész független minden más, a
felsőoktatási intézményben folyósított támogatástól.
Az elnyert ösztöndíjat közvetlen adó- és
TB-járulékfizetési kötelezettség nem terheli (lásd a személyi jövedelemadóról
szóló 1995. évi CXVII. törvény 1. sz. melléklet 3.2.6. és 4.17. pontját).
Az ösztöndíjas a tanulmányi félév lezárását
követően (június 30., január 31.) a jogosultsági bejegyzéssel kapcsolatos
kifogást nem tehet, illetve a ki nem fizetett ösztöndíjára már nem tarthat
igényt.
9. A
pályázók értesítési kötelezettségei
Az ösztöndíjban
részesülő hallgató köteles az ösztöndíj folyósításának időszaka alatt minden,
az ösztöndíj folyósítását érintő változásról haladéktalanul (de legkésőbb 15
napon belül) írásban értesítenia folyósító felsőoktatási intézményt ésa Támogatáskezelőt (1381 Budapest Pf. 1418)[1]. A bejelentést az
EPER-Bursa rendszeren keresztül kell kezdeményeznie. Az értesítési
kötelezettséget a hallgató 5 munkanapon belül köteles teljesíteni az alábbi
adatok változásakor:
-tanulmányok halasztása;
-tanulmányok helyének
megváltozása (az új felsőoktatási intézmény, kar, szak megnevezésével);
-tanulmányi státusz
(munkarend, képzési forma, finanszírozási forma) változása;
-személyes adatainak
(név, lakóhely, elektronikus levelezési cím) változása.
Az
az ösztöndíjas, aki értesítési kötelezettségének elmulasztása miatt esik el az
ösztöndíj folyósításától, a tanulmányi félév lezárását követően, legkésőbb
június 30-ig, illetve január 31-ig ki nem fizetett ösztöndíjára már nem tarthat
igényt.
Az
ösztöndíjas 30 napon belül köteles a jogosulatlanul felvett ösztöndíjat a
folyósító felsőoktatási intézmény részére visszafizetni.
Az
ösztöndíjas lemondhat a számára megítélt támogatásról, amit az EPER-Bursa
rendszerben kezdeményezhet és az onnan letölthető Lemondó nyilatkozatot aláírva,
postai úton, ajánlott levélként megküldve a Támogatáskezelő címére jelenthet
be. A Lemondó nyilatkozat beküldésével az ösztöndíjas a nyertes
ösztöndíjpályázatát megszünteti, azaz a megjelölt félévről és az ösztöndíj
további félévi részleteiről is lemond.
Amennyiben megállapítást nyer, hogy a pályázó a
pályázatban nem a valóságnak megfelelő adatokat szolgáltatta vagy a pályázati
feltételeknek egyébként nem felel meg, támogatásban nem részesülhet még abban
az esetben sem, ha az ösztöndíj elnyeréséről szóló tájékoztatást már kézhez
vette.
10. Lebonyolítás
Az ösztöndíjpályázattal
kapcsolatos központi adatbázis-kezelői, koordinációs, a települési és a megyei
önkormányzati ösztöndíjjal kapcsolatos pénzkezelési feladatokat az Emberi
Erőforrás Támogatáskezelő látja el.
Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2020.november
1-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat,
Iskolaköz 1. sz. C. lépcsőház 2. ajtó 1+ 0,5 szobás 47,8 m2
alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 23.24.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az
szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és
életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező
külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az
önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt
feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás
bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy
haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve
lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy
visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt
is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy
közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott
lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A
határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt
elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának
feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel
rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a
család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3
havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi
bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal
köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését
vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban
beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő:
2020. október 16. (Péntek) 12.00 óra
Bővebb felvilágosítás
Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél,
valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
/: Dr. Kovács Attila :/
jegyző
Államkincstári tájékoztató
Állampapír befektetés
díjmentesen és kényelmesen otthonról?
Már több mint 12 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy ügyfélkapun
keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyithatnak állampapír vásárláshoz
szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír
befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már 30 milliárd forintot
meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR
alkalmazás segítségével.
Hogyan lehet otthonról értékpapír
számlát nyitni?
Ha valaki belép a www.magyarorszag.hu honlapra, akkor a
jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál”
nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése
útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemély kényelmesen
otthonról, az általa megválasztott időpontban normál vagy Kincstári
Start-értékpapír számlát nyitni.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Mind a számlanyitás, mind az
értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében
lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel
azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is
díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz
visszautalásakor is, mivel a Kincstár ebben az esetben sem számít fel díjat az
ügyfelei számára.
Tehát a Kincstárban otthonról,
díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen
állampapírba fektessünk, és miért éppen a Kincstárban tegyük ezt?
A számos befektetési lehetőség
közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk
termékkör ellenére mégis népszerű, hiszen az aktív ügyfeleink száma
folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 430 ezret.
De miért is előnyös mind a
Kincstár mind az ügyfelek számára ez a sajátos helyzet?
·Az állampapír a legbiztonságosabb befektetés,
amely ráadásul a lakossági állampapírok esetében még kiemelkedő hozamot is
biztosít. Így például a szuperkötvénynek is nevezett MÁP Plusz sávosan emelkedő kamatai a teljes időszakra vetítve közel
5%-os hozamot biztosítanak a befektetői számára.
·Az a tény, hogy a Kincstár viszonylag csak szűk
termékkört forgalmaz, egyben azt is jelenti, hogy ebben a körben specialista is
egyben. Ez a sajátosság többek között azt jelenti, hogy profi az ügyfelek
tájékoztatásában, továbbá hogy valamennyi, forgalomban lévő állampapír
megvásárolható vagy eladható a Kincstárban. Ráadásul van két olyan lakossági állampapír,
amelyek kizárólagos forgalmazója a Kincstár.
oAz egyik a Babakötvény,
amely a gyermekek életkezdéséhez biztosít magas hozamú (infláció + 3%) és több
módon is támogatott befektetési lehetőséget.
oA másik a kizárólag euróért megvásárolható, az
eurózóna inflációjához kötött kamatozású Prémium
Euró Magyar Állampapír (PEMÁP).
·Az értékpapírok – néhány kivételtől eltekintve –
kizárólag elektronikus formában léteznek. Ez azt jelenti, hogy a
nyilvántartásukhoz szükség van egy értékpapír számlavezetőre. Sok ilyen
szervezet működik az országban, de ha ez a kiválasztott értékpapír forgalmazó
és számlavezető a Kincstár, vagyis egy teljes mértékben állami intézmény, akkor
ez a választás gyakorlatilag teljessé teszi a befektetés biztonságát.
Ha tehát valaki állampapírt kíván
vásárolni, és ezt személyesen kívánja megtenni, akkor keresse a Magyar
Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/),
ha viszont élni kíván a modern technika adta lehetőségekkel, akkor az
ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás
igénybevételével is megteheti.
Nyári gyermekfelügyelet és étkeztetés
T Á J É K O Z T A T Á S
nyári szünidei gyermekfelügyeletről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) az általános iskolás gyermekek nyári szünidei napközbeni felügyeletét ebben az évben is biztosítja a város lakosai számára. Különös tekintettel arra, hogy a tanítási év végéhez közeledve ismételten több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek nyári szünidei felügyeletét a munkahely mellett nem tudja másképp megoldani.
Tájékoztatom a Tisztelt Szülőket, hogy az Önkormányzat 2020. június 29. és 2020. augusztus 28. között – az igényeknek megfelelően – a szünidő valamennyi munkanapján biztosítja a gyermekek napközbeni felügyeletét szakemberek közreműködésével a korábbi évekhez hasonlóan. Az egész napos felügyelethez az Önkormányzat 50%-os díjkedvezményű meleg ebédet is nyújt, kizárólag fehérgyarmati lakcímmel rendelkezők részére, ha a szülő igényelte és befizette az adott időszakra vonatkozó térítési díjat.
Akik jogosultak a szünidei étkezésre, térítésmentesen kaphatják az ebédet.
Jelentkezési határidők és feltételek:
a) nyári gyermekfelügyeletet: a szülők, törvényes képviselők 2020. június 19-ig (péntek) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával kérelmezhetik a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre elküldve, illetve személyesen a Hivatal 212-es irodájában,
b) kedvezményes étkeztetést: a szülő személyesen a Közétkeztetési Intézményben (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) kérheti. A június és július hónapra vonatkozó étkezési térítési díjat 2020. június 23-án 12 óráig, az augusztus hónapra esedékes díjat 2020. július 21-én 12 óráig lehet befizetni. Ügyfélfogadás szerdán és csütörtökön nincs. Befizetett étkezés visszamondására nincs lehetőség.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Játszóterek nyitása
TÁJÉKOZTATÓ
a játszóterek megnyitásáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a város területén lévő játszóterek megnyitásra kerülnek.
A Május 14 téren lévő játszótér a karbantartását követően várhatóan 2020. május 26-tól, míg a város többi játszótere 2020. május 23-tól korlátozás nélkül látogatható.
Kérjük a játszótérre a gyermekeket elkísérő felnőtteket, hogy a távolságtartás szabályait itt is maradéktalanul tartsák be.
Fehérgyarmat, 2020. május 21.
Dr. Péter Csaba
polgármester
Államkincstár tájékoztató
1.Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Értesítem a város lakosságát, hogy a városi piac működését 2020. május 16-tól az alábbiak szerint módosítom.
A piac továbbra is a megszokott napokon, kedden és szombaton az árusított termékekre vonatkozó korlátozás nélkül tart nyitva az alábbi szabályok betartása mellett:
-a 65. életévet betöltött személyek a piacot kizárólag 7-9 óra közötti időszakban látogathatják. Ebben az időszakban a piac területén, a kereskedők és az ott foglalkoztatottak kivételével 65. életévét be nem töltött személy nem tartózkodhat.
-a piac területén továbbra is mindenki köteles a szájat és az orrot eltakaró eszközt (pl.: maszk, kendő, sál stb.) viselni.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében biztosítja.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
• a lakosság évente egy alkalommal a felkínált időpontokból választva találhatja meg a számára ideális lomtalanítási időpontot.
• a lomok nem kerülnek ki a közterületre, megőrizzük közterületeink tisztaságát
• elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
• elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
• személyesen a - 4400 Nyíregyháza, Bokréta utca 22. szám alatti központi telephelyen, valamint a Kisvárdai Hulladékkezelő Központban és a Nagyecsedi Hulladékkezelő Központban
A további egyeztetések érdekében saját elérhetőségét kérjük minden esetben szíveskedjenek megadni!
HOVÁ HELYEZHETŐ A LOMHULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos vegyes hulladék (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4db személygépkocsi- , kerékpár-,, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lehetőség a keletkező hulladékok kezelésére:
vegyesen gyűjtött települési hulladék
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon, illetve hulladékudvarok igénybevétele
építési-bontási hulladékok
nyitott hulladékszállító konténer igénylésével, illetve hulladékudvarok igénybevétele
elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
új elektronikai berendezés vásárlása esetén a kereskedelmi egységnek történő átadás (internetes vásárlás esetén is), illetve hulladékudvarok igénybevétele
veszélyes hulladékok (festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek, akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek, gyógyszerek, veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek, fáradt olaj, stb..)
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás, illetve hulladékudvarok igénybevétele
ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék, folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Vízművek tájékoztató
Műszaki hibabejelető rendszer
.
EAK ügyfélfogadás
ÉRTESÍTÉS
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.