2021. január 1-jétől az adóalanyok – főszabály szerint – nem az önkormányzati, hanem csak és kizárólag az állami adóhatósághoz kötelesek benyújtani helyi iparűzési adó-bevallásukat. A nyomtatványok a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján https://www.nav.gov.hu/ lesznek ÁNYK formátumban fellelhetők. Kizárólag az egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemély iparűzési adóalany (vállalkozó) az iparűzési adóbevallási nyomtatványt papíralapon is benyújthatja, tekintve, hogy e minőségében nem kötelezhető elektronikus kapcsolattartásra. Amennyiben a magánszemély vállalkozó a papíralapú bevallás-benyújtást választja, akkor azt az önkormányzati adóhatósághoz teheti meg.
Fontos, hogy maga az iparűzési adóbevallás feldolgozása, javítása az önkormányzati adóhatóságnál történik és az adófizetést is az önkormányzat számlájára kell változatlanul megtenni. A helyi iparűzési adó és adóelőleg fizetési kötelezettséget az önkormányzat 11744027-15403485-03540000 számú iparűzési adó beszedési számlájára kellmegfizetni. Az Elektronikus Önkormányzati Portálról a helyi iparűzési adóbevallások 2021. januárjától nem lesznek benyújthatók.
A koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló 639/2020. (XII.22.) Kormányrendelet lehetőséget biztosít a mikro- kis- és középvállalkozásnak minősülő vállalkozóknak a 2021. adóévet érintő, 2021. március 15. napján és 2021. szeptember 15. napján esedékessé váló adóelőlegek csökkentésére.
A mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő vállalkozóknak a 2021. évben, az adott előlegfizetési időpontban esedékes – a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (továbbiakban Htv. törvény) szerint bevallott és a 2021. évben az önkormányzati adórendelet szerinti adómértékkel bevallandó – adóelőleg 50 százalékát kell az egyes esedékességi időpontokban megfizetni, ha erre vonatkozóan nyilatkozatot tesznek.
A vállalkozóknak (a 2021. március 15-i előlegfizetés miatt) nyilatkozatot kell tenniük legkésőbb 2021. február 25-ig a székhelye, telephelye szerinti önkormányzati adóhatóság számára, ha élni kívánnak az adóelőleg felezés lehetőségével. Az említett nyilatkozat 2021 januárjától – a bevallásokkal egyezően – kizárólag az állami adó- és vámhatóságon keresztül, elektronikus úton, az állami adó- és vámhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon nyújtható be.
A helyi iparűzési adóban tételes KATA adózási módot választó adózóknak nem kell nyilatkozatot tenniük.
A nyilatkozat alapján a meg nem fizetendő előleg-részlet összegével az önkormányzati adóhatóság a vállalkozó iparűzési adóelőleg-kötelezettsége összegét hivatalból, határozathozatal nélkül csökkenti.
A 2021. évben végződő adóévben azon, a Htv. szerinti vállalkozó esetén, amely azzal felel meg a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Kkv. törvény) szerinti mikro-, kis- és középvállalkozássá minősítés feltételeinek, hogy esetében a Kkv. törvény 3. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott nettó árbevétel vagy mérlegfőösszeg értékhatár legfeljebb 4 milliárd forint, a helyi iparűzési adó mértéke központilag meghatározottan, egységesen 1 százalék. A fenti adózói körbe nem tartozók esetében Fehérgyarmat Város Önkormányzat illetékességi területén a 2021. évben végződő adóévben a hatályos önkormányzati rendeletben megállapított adómérték változatlanul 2 százalék.
További részletekről a NAV honlapján (https://www.nav.gov.hu) tájékozódhatnak, illetve személyesen önkormányzatunk ügyintézőjéhez fordulhatnak a 06/44-510-236/133 telefonszámon, illetve a hatosag@fehergyarmat.hu valamint az ado@fehergyarmat.hu levelezési címen.
Figyelemmel a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Kormány rendeletben (továbbiakban: Kr.) foglaltakra, az alábbiakról tájékoztatom.
2021. január 1. napjától az alábbi – Kr. 4. melléklet szerinti - vendéglátóhely üzlettípusok kerültek meghatározásra :
“A 2021. január 1-ig bejelentett vendéglátó üzletek esetén a 4. melléklet szerinti vendéglátó üzlettípust a kereskedő legkésőbb 2021. március 31-ig köteles bejelenteni a jegyzőnek.”
Kérem, hogy a mellékelt “Bejelentés vendéglátóhely üzlettípusról” formanyomtatvány kitöltésével (2 példányban) és visszajuttatásával - Matécsa Zsoltné hatósági irodavezetőnél (II. emelet 202 szoba) - bejelentési kötelezettségének legkésőbb a megadott határidőig tegyen eleget!
Felhívom figyelmét, hogy a Kr. 27. § (1) alapján:
“Ha a kereskedő a tevékenységére, a forgalmazott termékre, illetve annak árusítására vonatkozó jogszabályi előírásoknak nem tesz eleget, vagy a kereskedő, illetve az üzletként szolgáló épület a hatályos jogszabályi feltételeknek nem felel meg, és a jogsértés másként nem orvosolható, illetve a jogszabályi feltételeknek való megfelelés más módon nem biztosítható, a jegyző – a (2) bekezdés a) pontja és a (3) bekezdés szerinti eset kivételével – az észlelt hiányosságok megszüntetéséig, de legfeljebb kilencven napra a tevékenységet megtilthatja, vagy az üzletet ideiglenesen bezárathatja.”
A Fehérgyarmati Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár
pályázatot hirdet
gyermekkönyvtáros
munkakör betöltésére.
A jogviszony időtartama: határozatlan idejű munkaviszony, három hónap próbaidővel
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő
A munkavégzés helye: Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, 4900 Fehérgyarmat, Kossuth tér 40.
A munkakörbe tartozó lényeges feladatok:
Gyermek és felnőtt könyvtári szolgáltatások ellátása (olvasószolgálati tevékenység, tájékoztatás), állománygondozás-karbantartás, állománygyarapítás-, apasztás, állományellenőrzési feladatok, könyvtárhoz kapcsolódó szakmai tárgyú adminisztratív feladatok ellátása, könyvtári programok szervezése, lebonyolítása, könyvtári órák, csoportos foglalkozások tartása, kapcsolattartás a város iskoláival.
Illetmény és juttatások: Az illetmény megállapítására és a juttatásokra a 2012. évi I. törvény a Munka törvénykönyvéről rendelkezései az irányadók.
Pályázati feltételek:
felsőfokú képesítés, könyvtárosi szakképesítés;
felhasználói szintű MS Office (irodai alkalmazások);
Magyar állampolgárság és büntetlen előélet;
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
Huntéka integrált könyvtári rendszer ismerete;
jó kommunikációs készség, helyismeret;
hasonló munkakörben megszerzett szakmai tapasztalat;
a könyvtári munkafolyamatok teljes körű ismerete;
magas fokú kreativitás, kézműves technikák ismerete;
precizitás, pontosság;
kiváló szintű csapatmunka;
önálló problémamegoldó készség;
A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:
a végzettséget és szakképzettséget igazoló okiratok másolata
fényképes önéletrajz
motivációs levél
három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány vagy postai feladóvevény másolata, mely igazolja a büntetlen előélet mellett, hogy a pályázó nem áll nyilvános könyvtárban végezhető tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt
a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagban foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul
A munkakör betölthetőségének időpontja: 2021. március 01.
A pályázat benyújtásának határideje: 2021. február 11.
A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt Fazekasné Czibere Márta megbízott igazgató nyújt, a 06-70/4132866-os telefonszámon.
A pályázatok benyújtásának módja:
Postai úton, a pályázatnak a Fehérgyarmati Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár címére történő megküldésével (4900 Fehérgyarmat, Kossuth tér 17.)
Kérjük a borítékon feltüntetni a pályázat azonosító számát: 3/2021 valamint a munkakör megnevezését: könyvtáros.
Személyesen: Fazekasné Czibere Márta megbízott igazgató, Sz-Sz-B megye, 4900 Fehérgyarmat, Kossuth tér 17.
A pályázat elbírálásának módja, rendje: A pályázati kiírásnak mindenben megfelelő pályázatok alapján az intézmény vezetője dönt a kinevezésről. A pályázat eredményéről az érintettek írásban értesítést kapnak. A pályázat kiírója fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa. A kiíró nem vállalja a pályázat beadásával kapcsolatban felmerült költség megtérítését.
A pályázat elbírálásának határideje: 2021. február 19.
A pályázati kiírás közzétételének helye, ideje:
www.fehergyarmat.hu – 2021. január 11
www.fehergyarmat.hu/muvhaz/ - 2021. január 11.
Lomtalanítási tájékoztató
LOMTALANÍTÁSI TÁJÉKOZTATÓ
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében végzi el.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
Lomtalanításra történő bejelentkezés időszaka: 2021. február 01. – 2021. március 31.
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe. A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft. munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon: www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4 db személygépkocsi-, kerékpár-, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
2021. évi szemétszállítás
Tájékoztatás - Adó - Gépjárműadó hatáskör
Tisztelt Adózó!
Tájékoztatás - Adó - Gépjárműadó hatáskör változással kapcsolatban
Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény (továbbiakban: Módtv.) 101. §-a alapján 2021. január 1-jétől az állami adóhatóság veszi át a gépjárműadóval kapcsolatos feladatokat az önkormányzati adóhatóságoktól.
Az adókötelezettségének tartalma (az adóalany személy, az adó összege) nem változik, nem szűnik meg.
1. A 2021 előtti időszakra vonatkozóan megállapított gépjárműadó kötelezettség esetében még az önkormányzati adóhatóság köteles eljárni, függetlenül attól, ha az adókötelezettséggel kapcsolatos fizetési határidő 2021-re csúszik.
2. A 2021-től kezdődő adókötelezettséggel kapcsolatos ügyekben az állami adó- és vámhatóság jár el, a 2021-től kezdődő időszakra járó adót az állami adó- és vámhatóság számlájára kell megfizetni, az adó- és vámhatóság 2021-ben kiadandó határozata szerint.
3. A 2020. decemberi havi változások közül azokban az esetekben kell határozatot hozniuk az önkormányzati adóhatóságoknak, amely szerint 2020. december 31-ei hatállyal megszüntetendő az adókötelezettség (gépjármű forgalomból való ideiglenes vagy végleges kivonása). Azon gépjármű kapcsán, mely esetén a decemberi adatszolgáltatás alapján az adókötelezettség 2021-ben kezdődne vagy változna meg (pl. újonnan vagy újra forgalomba helyezett gépjármű, a gépjármű átalakítása miatt az adóalap megváltozása), már az állami adó-és vámhatóság rendelkezik hatósági jogkörrel.
4. A Módtv. 104. § (5) bekezdése adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő az önkormányzati adóhatóságok számára a gépjárműadó mentességekről, és szüneteltetésről.
Tájékoztatás - Helyi iparűzési adó bevallási nyomtatványok visszavonásával kapcsolatban
A Módtv. rendelkezéseinek hatálybalépését követően (2021. január 01-jétől) az adózó a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét – ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést – és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettségét kizárólag az állami adóhatósághoz elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon teljesítheti. Az e-önkormányzat portál helyi iparűzési adó űrlapjai központilag visszavonásra kerülnek.
Kérem, hogy legyenek a fentiekre figyelemmel az elektronikus ügyintézés során!
Fehérgyarmat, 2020. december 29.
Matécsa Zsoltné
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
hatósági irodavezető
TÁJÉKOZTATÁS rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
TÁJÉKOZTATÁS
rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság, valamint
a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet
meghosszabbodásáról
A veszélyhelyzet ideje alatt teendő, egyes szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos intézkedésekről, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásoknak a veszélyhelyzet ideje alatt elrendelt működési rendjéről szóló 556/2020. (XII. 4.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) 9. § alapján:
„Az e rendelet hatálybalépésekor fennálló és a veszélyhelyzet ideje alatt lejáró rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság időtartama, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállását megállapító határozat hatályának időtartama meghosszabbodik a veszélyhelyzet megszűnésének hónapját követő második hónap végéig.”
A R. 21. § (1) bekezdése szerint a Kormány e rendelet hatályát a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről szóló 2020. évi CIX. törvény hatályvesztéséig (2021. február 8-ig) meghosszabbítja.
Felhívom a szülők/törvényes képviselők figyelmét, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállásának ismételt megállapítására a veszélyhelyzet megszűnését követő időszakban kerülhet sor.
Kérem, hogy az ügyintézés során legyenek a fentiekre figyelemmel!
Fehérgyarmat, 2020. december 05.
Matécsa Zsoltné
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
hatósági irodavezető
Hirdetmény
HIRDETMÉNY
Ezúton tájékoztatom az érintett Partnereket, hogy Fehérgyarmat Város Önkormányzata Képviselőtestülete a 15/2019. (IX.02.) önkormányzati rendelettel elfogadott helyi építési szabályzatát a 314/2015. kormány rendelet szerinti egyszerűsített eljárás lefolytatásávalmódosítani kívánja.
Az Önkormányzat - a teljes körű nyilvánosság biztosításának érdekében - a módosítás dokumentációjátközzétette a www.fehergyarmat.hu honlapon.
A véleményezés módja : a Partnerségi Egyezetési Szabályzatban meghatározott Partnerek a www.fehergyarmat.hu honlapról letölthető, illetve a Polgármesteri Hivatalban átvehető partneri adatlap kitöltésével bejelentkezhetnek a véleményezési eljárásba és közölhetik írásos észrevételeiket, javaslataikat, véleményeiket. A kitöltött partneri adatlapot Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat Kiss E. u. 2.) címére vagy a fehergyarmat@fehergyarmat.hu elektronikus levélcímre szíveskedjenek megküldeni.
A vélemények beérkezési határideje: 2021. január 06.
Jelen hirdetményt a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet és a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet partnerségi egyeztetés szabályairól szóló10/2017.(V.29.)
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helyeszerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselőkérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül téli szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az évközi szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik
·2020. november 22. napján fennállt.
Az ingyenes évközi szünidei étkezést a gyermek részére
Øtéli szünetben 7 munkanapon keresztül:
2020. december 21. (hétfő) - 2020. december 23. (szerda),
2020. december 28. (hétfő) - 2020. december 31. (csütörtök)
a Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.) helyben fogyasztással vagy egyszer használható edényben, elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel elvitelére.
Az évközi szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelhető, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.
téli szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra.
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2020-ban igényelte a 2020/2021-es tanévre vonatkozólag a szünidei étkeztetést (őszi, téli, tavaszi), akkor legközelebb a 2021-ai nyári szünidei étkezés előtt nyújthat be újabb kérelmet gyermekenként.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermeknem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe aszülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie
a)a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b)a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
·Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
(4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.),
·Városi Szociális Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata
Tájékoztatás őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésről
T Á J É K O Z T A T Á S
őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésről
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helyeszerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselőkérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az évközi szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik
·2020. szeptember 27.,
·2020. november 22., valamint
·2021. március 3. napján fennállt.
Az ingyenes évközi szünidei étkezést a gyermek részére
Øőszi szünetben 5 munkanapon keresztül 2020. október 26. (hétfő) – 2020. október 30. (péntek),
Øtéli szünetben 7 munkanapon keresztül - 2020. december 21. (hétfő) - 2020. december 23. (szerda), 2020. december 28. (hétfő) - 2020. december 31. (csütörtök)
Øtavaszi szünetben 2 munkanapon keresztül - 2021. április 1. (csütörtök) és 2021. április 6. (kedd)
a Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.) helyben fogyasztással vagy egyszer használható edényben, elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel elvitelére.
Az évközi szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelhető, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.
őszi szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra,
téli szünetben történő igény esetén 2020. október 9. (péntek) 11 óra és
tavaszi szünetben történő igény esetén 2021. március 16. (kedd) 11 óra.
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2020-ban igényelte a 2020/2021-es tanévre vonatkozólag a szünidei étkeztetést (őszi, téli, tavaszi), akkor legközelebb a 2021-ai nyári szünidei étkezés előtt nyújthat be újabb kérelmet gyermekenként.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermeknem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe aszülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie
a)a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b)a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
·Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
(4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.),
·Városi Szociális Központ Család- és Gyermekjóléti Szolgálata
Állampapír befektetés díjmentesen és kényelmesen otthonról?
Már több mint 12 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy ügyfélkapun keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyithatnak állampapír vásárláshoz szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már 30 milliárd forintot meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR alkalmazás segítségével.
Hogyan lehet otthonról értékpapír számlát nyitni?
Ha valaki belép a www.magyarorszag.hu honlapra, akkor a jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál” nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemély kényelmesen otthonról, az általa megválasztott időpontban normál vagy Kincstári Start-értékpapír számlát nyitni.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Mind a számlanyitás, mind az értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz visszautalásakor is, mivel a Kincstár ebben az esetben sem számít fel díjat az ügyfelei számára.
Tehát a Kincstárban otthonról, díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen állampapírba fektessünk, és miért éppen a Kincstárban tegyük ezt?
A számos befektetési lehetőség közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk termékkör ellenére mégis népszerű, hiszen az aktív ügyfeleink száma folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 430 ezret.
De miért is előnyös mind a Kincstár mind az ügyfelek számára ez a sajátos helyzet?
·Az állampapír a legbiztonságosabb befektetés, amely ráadásul a lakossági állampapírok esetében még kiemelkedő hozamot is biztosít. Így például a szuperkötvénynek is nevezett MÁP Plusz sávosan emelkedő kamatai a teljes időszakra vetítve közel 5%-os hozamot biztosítanak a befektetői számára.
·Az a tény, hogy a Kincstár viszonylag csak szűk termékkört forgalmaz, egyben azt is jelenti, hogy ebben a körben specialista is egyben. Ez a sajátosság többek között azt jelenti, hogy profi az ügyfelek tájékoztatásában, továbbá hogy valamennyi, forgalomban lévő állampapír megvásárolható vagy eladható a Kincstárban. Ráadásul van két olyan lakossági állampapír, amelyek kizárólagos forgalmazója a Kincstár.
oAz egyik a Babakötvény, amely a gyermekek életkezdéséhez biztosít magas hozamú (infláció + 3%) és több módon is támogatott befektetési lehetőséget.
oA másik a kizárólag euróért megvásárolható, az eurózóna inflációjához kötött kamatozású Prémium Euró Magyar Állampapír (PEMÁP).
·Az értékpapírok – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag elektronikus formában léteznek. Ez azt jelenti, hogy a nyilvántartásukhoz szükség van egy értékpapír számlavezetőre. Sok ilyen szervezet működik az országban, de ha ez a kiválasztott értékpapír forgalmazó és számlavezető a Kincstár, vagyis egy teljes mértékben állami intézmény, akkor ez a választás gyakorlatilag teljessé teszi a befektetés biztonságát.
Ha tehát valaki állampapírt kíván vásárolni, és ezt személyesen kívánja megtenni, akkor keresse a Magyar Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/), ha viszont élni kíván a modern technika adta lehetőségekkel, akkor az ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás igénybevételével is megteheti.
Temetőjárat
Tájékoztatás!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Vízművek tájékoztató
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu weboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Műszaki hibabejelető rendszer
.
EAK ügyfélfogadás
ÉRTESÍTÉS
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktív elemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam Közvilágítás Üzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail: kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbi lehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail: hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbi címre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca, házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonal átkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza, bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nem működik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibák bejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra, kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együtt késlelteti a hiba elhárításának ütemét.