Az idő halad, a város fejlődik, de a fehérgyarmati piac örök. Október 17-én méltó helyre költözött a fehérgyarmati piac.
Tisztelet a magyar szabadság mártírjainak!
Október 1-je az Idősek Világnapja! Ez alkalomból nagy tisztelettel és szeretettel köszöntöm szépkorú lakosainkat! Sajnos idén a koronavírus járvány miatt a városi ünnepség elmarad, így nem tudunk találkozni. Isten éltesse Önöket! Vigyázzunk egymásra! Vigyázzanak magukra!
Tájékoztató a koronavírussal kapcsolatban
Ahhoz, hogy megfékezzük a járvány terjedését, Önökre is szükségünk van!
Hatalmas ugrásnak indult a hírek szerint a koronavírusos megbetegedések száma. Fehérgyarmat az első hullámban jól vizsgázott, ezért kérek minden lakost, hogy az alábbi javaslatokat tartsák meg, hogy együtt túl legyünk a második hullámon is:
- kerüljük a zsúfolt helyeket - tartsunk egymástól legalább 1,5 méter távolságot - zárt térben hordjunk maszkot úgy, hogy az a szájunkat és az orrunkat is eltakarja - mossunk és fertőtlenítsünk gyakran és alaposan kezet - köhögéskor és tüsszentéskor használjunk papírzsebkendőt és azt használat után egyből dobjuk a szemetesbe - fertőtlenítsük gyakran otthonunkat és használati tárgyainkat - kerüljük az érintkezést megfázás- vagy influenzagyanús betegekkel - ha jelentkeznek a tünetek, maradjunk otthon és hívjuk inkább telefonon háziorvosunkat
Ahhoz, hogy megfékezzük a járvány terjedését, Önökre is szükségünk van! Vigyázzunk egymásra!
Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2020.december
7-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat,
Iskolaköz 1. sz. E lépcsőház 6.ajtó1+2x0,5 szobás 76,1 m2
alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 37.105.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az
szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és
életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező
külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az
önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt
feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás
bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy
haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve
lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy
visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt
is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy
közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott
lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A
határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt
elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának
feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel
rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a
család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3
havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi
bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal
köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését
vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban
beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő:
2020. december 4. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás
Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél,
valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2020.december 1-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat, Iskolaköz 1. sz. D. lépcsőház 4. ajtó1,5 szobás 48,8 m2 alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 23.736.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3 havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő: 2020. november 27. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél, valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
dr. Kovács Attila
jegyző
Hirdetmény
HIRDETMÉNY
Felhívom a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult szülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 20/A § (1)-(2) bekezdése értelmében, akinek a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága tárgyév november 1-jén fennáll, pénzbeli támogatásban részesül.
Tájékoztatom, hogy a fennálló veszélyhelyzetre tekintettel a támogatás folyósításapostai úton történik.
Fehérgyarmat, 2020. november 16.
dr. Kovács Attila
jegyző
Hirdetmény (települélsrendezési eszközök módosítása
HIRDETMÉNY
Ezúton tájékoztatom az érintett Partnereket, hogy Fehérgyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 15/2019. (IX.02.) önkormányzati rendelettel elfogadott helyi építési szabályzatát a 314/2015. kormány rendelet szerinti egyszerűsített eljárás lefolytatásávalmódosítani kívánja.
Az Önkormányzat - a teljes körű nyilvánosság biztosításának érdekében - a módosítás dokumentációjátközzétette a www.fehergyarmat.hu honlapon.
A véleményezés módja: a partnerségi egyeztetés szabályairól szóló rendeletben meghatározott Partnerek a www.fehergyarmat.hu honlapról letölthető, illetve a Polgármesteri Hivatalban átvehető partneri adatlap kitöltésével bejelentkezhetnek a véleményezési eljárásba és közölhetik írásos észrevételeiket, javaslataikat, véleményeiket. A kitöltött partneri adatlapot Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat Kiss E. u. 2.) címére vagy a fehergyarmat@fehergyarmat.hu elektronikus levélcímre szíveskedjenek megküldeni.
A vélemények beérkezési határideje: 2020. november 25.
Jelen hirdetményt a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet és a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet partnerségi egyeztetés szabályairól szóló10/2017.(V.29.) önkormányzati rendelet alapján teszem közzé.
Számos fórumon olvashatjuk az utóbbi időben, milyen kedvező lehetőségeket kínál a Magyar Honvédség. Sorra jelentik be a nagyszabású fejlesztéseket, melynek eredményeként a szárazföldi haderőnem és a légierő teljes megújuláson megy keresztül. Megindult a hazai fegyvergyártás, a katonák modern, egyéni harcászati felszerelést kapnak, a koronavírus járvány hatására pedig – kapcsolódva a kormány munkahelyteremtő programjához – akár több ezer ember számára biztosíthat a honvédség speciális önkéntes tartalékos szolgálati lehetőséget.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében is éltek ezzel a lehetőséggel: közel 100 állampolgár vágott bele a fél éves programba, mellyel a biztos havi jövedelmen túl alapvető harcászati, tereptani és alaki ismereteket szerezhetnek. A nyíregyházi toborzóiroda katonái folyamatosan hangsúlyozták, hogy ez a szolgálatforma akár az állandó, szerződéses jogviszony előszobája is lehet, hiszen július óta számos példát láttak erre.
Más lehetőségek is állnak azok előtt, akik szeretnének kilépni a komfortzónájukból és szívesen kipróbálnák magukat katonaként. Szabolcs megyében például idén eddig több mint 100-an jelentkeztek önkéntes területvédelmi tartalékosnak munka vagy tanulás mellett. A katonákat kizárólag helyben képzi és foglalkoztatja az MH 2. vitéz Vattay Antal Területvédelmi Ezred, behívásuk időszakosan történik. Főként városi ünnepségeken, megemlékezéseken, illetve katasztrófahelyzetek elhárításában vehetnek részt, melyért egyszeri szerződéskötési díjra, rendelkezésre állási díjra, a tényleges szolgálat idejére pedig fizetésre jogosultak. Népszerű az önkéntes műveleti tartalékos szolgálat is, aki ezt választja, jóval komplexebb módon kapcsolódhat a honvédséghez.
A Magyar Honvédség a civil végzettséggel rendelkező jelentkezőkkel szerződéses jogviszonyt is létesíthet, ez esetben az újoncok hivatásszerűen, napi 8 órában látnak el katonai feladatokat. Ezek szakmájukhoz, szakterületükhöz is kapcsolódhatnak, de ez nem elvárás, hiszen már általános iskolai végzettséggel is lehet jelentkezni. Természetesen a nagykorúság ebben az esetben is feltétel, csakúgy, mint a büntetlen előélet, a bejelentett magyarországi lakóhely és a magyar állampolgárság. A szerződéses katonák esetében a jó fizikai állóképesség és a kifogástalan egészségügyi állapot fontos elvárások. A jelentkezők fizikai alkalmasságát 3200 méter futással, fekvőtámasszal és felüléssel mérik, a maximális 360 pontból legalább 220pontot teljesíteni kell. A kezdő fizetés minimális összege rendfokozattól és beosztástól függően, bruttó 255 ezer és 413 ezer Ft között mozoghat, ezen felül járhat nyelvvizsgapótlék, havi 12 ezer Ft SZÉP-kártya juttatás, lakhatási támogatás, közlekedési támogatás, 4700 Ft nyugdíjpénztári hozzájárulás, ingyenes egészségügyi ellátás, illetve gyermeknevelési, iskolakezdési, családalapítási támogatások is. Idén, több mint 230-an választották ezt a szolgálatvállalási lehetőséget Szabolcsból, a koronavírus-járvány újabb hulláma pedig tovább növelheti a jelentkezést.
A járvány ellenére a toborzóirodák nem szüntették meg ügyfélszolgálatukat, így a nyíregyházi, Dózsa György út 29. szám alatt található iroda is üzemel, a higiénés szabályok betartásával. Az iroda telefonos és elektronikus elérhetősége megtalálható a www.iranyasereg.hu oldalon, ugyanitt online is be lehet nyújtani a jelentkezést.
Államkincstári tájékoztató
Állampapír befektetés díjmentesen és kényelmesen otthonról?
Már több mint 12 ezren éltek azzal a lehetőséggel, hogy ügyfélkapun keresztül, tehát személyes megjelenés nélkül nyithatnak állampapír vásárláshoz szükséges értékpapír számlát a Magyar Államkincstárban. Ezek az állampapír befektetéseiket otthonról intéző ügyfelek eddig már 30 milliárd forintot meghaladó összegben vásároltak állampapírt a WEBKINCSTÁR vagy a MOBILKINCSTÁR alkalmazás segítségével.
Hogyan lehet otthonról értékpapír számlát nyitni?
Ha valaki belép a www.magyarorszag.hu honlapra, akkor a jobboldali menüsor alján talál egy „Számlanyitás a Magyar Államkincstárnál” nevű menüpontot. Erre rákattintva a megfelelő űrlapok kiválasztása és kitöltése útján tud az Ügyfélkapuba már bejelentkezett magánszemély kényelmesen otthonról, az általa megválasztott időpontban normál vagy Kincstári Start-értékpapír számlát nyitni.
Mennyibe kerül a szolgáltatás?
Mind a számlanyitás, mind az értékpapír számlavezetés díjmentes. Emellett az internetes utalások esetében lehetőség van a kártyás fizetés menüpont kiválasztására. Ezzel a lehetőséggel azért érdemes élni, mert így a kincstári értékpapírszámlára történő beutalás is díjmentes az ügyfelek számára. Hasonló a helyzet a befektetett pénz visszautalásakor is, mivel a Kincstár ebben az esetben sem számít fel díjat az ügyfelei számára.
Tehát a Kincstárban otthonról, díjmentesen lehet értékpapírszámlát nyitni és vezetni, de miért éppen állampapírba fektessünk, és miért éppen a Kincstárban tegyük ezt?
A számos befektetési lehetőség közül a Kincstár kizárólag állampapír forgalmazással foglalkozik. E szűk termékkör ellenére mégis népszerű, hiszen az aktív ügyfeleink száma folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 430 ezret.
De miért is előnyös mind a Kincstár mind az ügyfelek számára ez a sajátos helyzet?
·Az állampapír a legbiztonságosabb befektetés, amely ráadásul a lakossági állampapírok esetében még kiemelkedő hozamot is biztosít. Így például a szuperkötvénynek is nevezett MÁP Plusz sávosan emelkedő kamatai a teljes időszakra vetítve közel 5%-os hozamot biztosítanak a befektetői számára.
·Az a tény, hogy a Kincstár viszonylag csak szűk termékkört forgalmaz, egyben azt is jelenti, hogy ebben a körben specialista is egyben. Ez a sajátosság többek között azt jelenti, hogy profi az ügyfelek tájékoztatásában, továbbá hogy valamennyi, forgalomban lévő állampapír megvásárolható vagy eladható a Kincstárban. Ráadásul van két olyan lakossági állampapír, amelyek kizárólagos forgalmazója a Kincstár.
oAz egyik a Babakötvény, amely a gyermekek életkezdéséhez biztosít magas hozamú (infláció + 3%) és több módon is támogatott befektetési lehetőséget.
oA másik a kizárólag euróért megvásárolható, az eurózóna inflációjához kötött kamatozású Prémium Euró Magyar Állampapír (PEMÁP).
·Az értékpapírok – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag elektronikus formában léteznek. Ez azt jelenti, hogy a nyilvántartásukhoz szükség van egy értékpapír számlavezetőre. Sok ilyen szervezet működik az országban, de ha ez a kiválasztott értékpapír forgalmazó és számlavezető a Kincstár, vagyis egy teljes mértékben állami intézmény, akkor ez a választás gyakorlatilag teljessé teszi a befektetés biztonságát.
Ha tehát valaki állampapírt kíván vásárolni, és ezt személyesen kívánja megtenni, akkor keresse a Magyar Államkincstár állampapír forgalmazó kirendeltségeit (http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/ugyfelszolgalatok/szolgaltatasok-megyenkent/97/), ha viszont élni kíván a modern technika adta lehetőségekkel, akkor az ügyfélkapun, illetve a WEBKINCSTÁR és MOBILKINCSTÁR szolgáltatás igénybevételével is megteheti.
Temetőjárat
Tájékoztatás!
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Államkincstár tájékoztató
1.Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében biztosítja.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
• a lakosság évente egy alkalommal a felkínált időpontokból választva találhatja meg a számára ideális lomtalanítási időpontot.
• a lomok nem kerülnek ki a közterületre, megőrizzük közterületeink tisztaságát
• elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
• elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
• személyesen a - 4400 Nyíregyháza, Bokréta utca 22. szám alatti központi telephelyen, valamint a Kisvárdai Hulladékkezelő Központban és a Nagyecsedi Hulladékkezelő Központban
A további egyeztetések érdekében saját elérhetőségét kérjük minden esetben szíveskedjenek megadni!
HOVÁ HELYEZHETŐ A LOMHULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos vegyes hulladék (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4db személygépkocsi- , kerékpár-,, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lehetőség a keletkező hulladékok kezelésére:
vegyesen gyűjtött települési hulladék
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon, illetve hulladékudvarok igénybevétele
építési-bontási hulladékok
nyitott hulladékszállító konténer igénylésével, illetve hulladékudvarok igénybevétele
elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
új elektronikai berendezés vásárlása esetén a kereskedelmi egységnek történő átadás (internetes vásárlás esetén is), illetve hulladékudvarok igénybevétele
veszélyes hulladékok (festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek, akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek, gyógyszerek, veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek, fáradt olaj, stb..)
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás, illetve hulladékudvarok igénybevétele
ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék, folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Vízművek tájékoztató
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.